כתב אישום נגד שוטר שהכה עצור ושבר אפו

מח"ש הגישה היום כתב אישור נגד שוטר שדאג לכבול עצור בידיו וברגליו ולאחר שלקחו לו את מכשיר הטלפון בתחנת המשטרה, הרביץ לו ושבר את אפו

חדשות בארץ 25.12.2019 | 14:47

אופנועי משטרה צילום: דוברות המשטרה

המחלקה לחקירות שוטרים הגישה היום (רביעי) לבית המשפט השלום בירושלים כתב אישום נגד שוטר, ראש משמרת סיירי תנועה, בגין תקיפה הגורמת חבלה של ממש וכן שיבוש מהלכי משפט.

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד עדי וולנרמן מהמחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה, ביום הזיכרון לשואה ולגבורה, כ"ז ניסן, בשעות הצהרים, נהג סייר התנועה אליהו במסגרת תפקידו באופנוע משטרתי, והורה לנהג אופנוע ברחוב דוד ילין בירושלים לעצור בצד הדרך.

לאחר דין ודברים בין הנאשם אליהו לנהג, ובעקבות חשד שהתעורר אצל השוטר כי לוחית הזיהוי של האופנוע מזויפת, החליט לעצור את הנהג ואזק אותו בידיו. העצור הובל באמצעות ניידת משטרתית - בליווי שוטרים לאגף התנועה של משטרת ישראל ב"מרכז כלל" בירושלים.

בעת שהנהג אופנוע המתין בתחנת המשטרה, בעודו אזוק בידיו, הגיע השוטר אליהו למקום והורה לאזוק את הנהג גם ברגליו. בשלב מסוים, התבקש העצור על ידי שוטר נוסף למסור את הטלפון הסלולרי שהיה בידו אך הוא סירב והתנגד לכך.

לאחר שהשוטר ב. לקח בכוח את הטלפון מהעצור, יצא השוטר אליהו ממשרדו, ניגש לנהג, אחז בו, משך אותו בחוזקה והושיבו בכוח. מיד לאחר מכן הכה את הנהג, ללא כל הצדקה, באמצעות מכות אגרוף לאפו, לראשו ולאוזנו, כל זאת בעת שהנהג אזוק ברגליו ובידיו.

בשלב זה, אחז השוטר ב. בשוטר אליהו וניסה להרחיקו מהנהג. המתלונן קם ממקומו ואליהו שוב אחז בו בחוזקה, דחף אותו והושיבו בכוח. לאחר האירוע - כתב השוטר אליהו דו"ח פעולה כוזב לפיו נאלץ לחבוט בנהג המתלונן כדי להשתחרר מאחיזתו, שלדבריו צבט אותו בחוזקה בחזה והכאיב לו.

כתוצאה ממעשיו של הנאשם, השוטר אליהו, נגרמו לנהג המתלונן שבר באף ופגיעות נוספות. שלושה שוטרים נוספים שהיו עדים לאירוע עניינם הועבר לבחינת מחלקת משמעת במשטרה.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום