בנו של הגר"ע יוסף נגד שינוי שם השכונה: "לא תואם איתי"

חודש לאחר שראש עיריית ירושלים משה לאון הכריז כי ישנה את שמה של שכונת 'הר נוף' לשכונת 'נאות יוסף, נרשמת התנגדות חריפה למהלך מצדם של אנשי השכונה. רבנים מהשכונה אף הוציאו מכתב עליו הם חתומים, בו הם מביעים את מורת רוחם • "ללא ידיעתי וללא תיאום איתי"

חדשות בארץ 21.12.2019 | 18:24

באדיבות המצלם

כחודש לאחר שהכריז ראש עיריית ירושלים על כוונתו לשנות את שמה של שכונת 'הר נוף' ל'נאות יוסף' - על שמו של מרן הגר"ע יוסף ומרן הגרי"ש אלישיב - ההתנגדות בשכונה נמשכת וחלק מרבני השכונה אף מפרסם דעת תורה בה הם מביעים התנגדות ליוזמת העירייה.

במכתב עליו חתומים מספר רבנים ובראשם של בנו של הגר"ד יוסף - רב שכונת הר - הם מביעים התנגדות להחלפת שם השכונה. הם כותבים תחת הכותרת 'דעת תורה' וכותבים, כי "אנו רבני שכונת הר נוף ורבני הקהילות החתומים מטה, באנו בזה להביע דעתנו כי לאחר בריר ומכמה סיבות אין להחליף או לשנות את שם שכונת הר נוף ובמיוחד שלא באו לשאול אף אחד על כך והתושבים לא נחה דעתם מכל העניין כלל וכלל".

"ומשכך, אין הדבר גורם כבוד למרן זצוק"ל", כותבים הרבנים כשאחד החותמים - הגר"ד יוסף - כתב בכתב ידו כי "ההחלטה לשנות את שם השכונה נעשה ללא ידיעתי וללא תיאום איתי", הוא הוסיף כי "לדעתי ישנם דרכים ורעיונות אחרים טובים יותר כדי להנציח את שמו של אבי מורי מרן זצוק"ל. תורתו היא ההנצחה האמיתית והראויה ביותר".

מדובר בהתנגדות נחרצת שהחלה עוד כששקלו בעירייה לשנות את רחוב הקבלן בו התגורר מרן הגר"ע יוסף לרחוב 'הרב עובדיה', אז שיגר רב השכונה הגר"ד יוסף מכתב לראש העיר בו הוא מבקש מראש העירייה משה ליאון להגיע להסכמה רחבה קודם החלפת השם. לדבריו, "אני סומך ובטוח שמרן האבא זצוק"ל לא היה רוצה שיקראו רחוב על שמו תוך פגיעה בכבודו של אדם אחר, או ברגשותיהם של בני משפחתו".

עוד כתב אז הרב דוד יוסף, כי "אין ספק שמרן האבא לא מייחס חשיבות מרובה להנצחת שמו באופן כזה". לדברי הגר"ד, "זכה מרן האבא זצוק"ל ששמו מונצח כראוי בקרב רבבות אלפי אחינו בני ישראל הלומדים בעשרות ספריו והוגים בתורתו, והולכים אחר פסקיו, וממשיכים את דרכו בהצפת התורה ובקירוב רחוקים, ושמו נישא בפני כל מידי יום ביומו בבתי המדרש בכל קצוות תבל באלפי פסקיו המפורסמים והנצחה זו גדולה עשרה מונים יותר מהנציב באמצעות קריאת רחוב על שמו".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום