השוטר תקף נהג שעקף אותו בכביש והורשע

ביהמ"ש המחוזי בבאר שבע קיבל את ערעור המחלקה לחקירות שוטרים והרשיע שוטר מג"ב בן 31 בגין תקיפת נהג שעקף אותו בכביש

חדשות בארץ 19.12.2019 | 09:48

לוחמי משמר הגבול. אילוסטרציה צילום: נתי שוחט, פלאש 90

ביהמ"ש המחוזי בבאר שבע קיבל את ערעור המחלקה לחקירות שוטרים והרשיע שוטר מג"ב בן 31 בגין תקיפת נהג שעקף אותו בכביש.
 
בתאריך 17.6.17, במהלך נסיעה בכביש 6 סמוך לצומת קמה, עקף המתלונן את השוטר ברכבו, ולאחר מכן הוציא את ידו מחלון הרכב, כשהוא אוחז בקבוק מים. השוטר חשב שהמתלונן התכוון לזרוק עליו את הבקבוק, וחסם את דרכו.

לאחר מכן יצא השוטר מהרכב וגידף את המתלונן. על פי כתב האישום, כשביקש המתלונן לנסוע מהמקום, היכה אותו השוטר באמצעות כף ידו בפניו ובצווארו וריסס לעברו גז מדמיע.

בית המשפט השלום בבאר שבע זיכה את השוטר מחמת הספק, ועל כך הגישה מח"ש ערעור. בית המשפט המחוזי קיבל את עמדת מח"ש בערעור והרשיע את השוטר.
 
עו"ד ליאת יונניאן, מהמחלקה לחקירות שוטרים טענה בערעור כי הראיות האובייקטיביות הקיימות בתיק והגיונם של דברים מביא למסקנה נחרצת שגרסת המתלונן בעניין הגז שהתיז עליו השוטר, נכונה.  

בית המשפט הרשיע את השוטר וקבע כי: "רצף האירועים המתואר, המבוסס על עדויות אובייקטיביות, שהיה מקום שבית המשפט קמא ייחס להן משקל – מהווה מעגל סגור המוכיח בצורה משכנעת שהמתלונן הותקף על ידי המשיב בגז".

"בית המשפט היה ער לראיות האמורות והוא תירץ אותן באופן דחוק שאינו מתקבל על הדעת... התיזה החלופית שהוצעה על ידי בית המשפט קמא כהסבר להתנהגות המתלונן, חסרת בסיס, ואף אינה מתיישבת עם תלונתו המיידית והעקבית של המתלונן בדבר כך שהשוטר ריסס עליו גז מדמיע".

עוד ציינו השופטים כי, "לא ברור על איזה בסיס קבע בית המשפט קמא, כי 'קיימת תופעה של זריקת בקבוקי שתייה לעבר רכבים במהלך נסיעה, בייחוד בכבישי הנגב', והכל כדי לבסס את אותו הסבר להתנהגות המתלונן".
 
לאור האמור, הרשיע בית המשפט המחוזי את השוטר וקבע כי התיק יוחזר לבית המשפט השלום לשמיעת טיעוני הצדדים לעונש ומתן גזר דין.  

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום