החרדים חוששים: חברות האוטובוסים מאיימות בשביתה

בגלל אי העברת תקציבי ממשלה לחברות התחבורה 'קווים ו'אפיקים', מאיימות השתיים לפתוח בשביתה החל מיום שישי הקרוב. חשש גדול למחסור באוטובוסים בימי החנוכה בריכוזים החרדיים

רכב ותחבורה 18.12.2019 | 17:46

שרשרת מחאה של אוטובוסים בחברת קווים צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

חברת "קווים" שלה פעילות נרחבת בקרב הציבור החרדי, מתכוונת להשבית את פעילותה בכל הארץ החל מיום שישי הקרוב, וביום ראשון תצטרף אליה גם חברת "אפיקים". אם לא ימצא פתרון, צפויים שיבושים קשים בתחבורה הציבורית בחנוכה - זמן שיא בשימושים בה בקרב הציבור החרדי.

"קיבלנו בתדהמה הודעה טלפונית מנציג משרד התחבורה, לפיה בהתאם להנחיית החשב בכללי, לא כובדו הוראות התשלום של הממשלה בגין נסיעות תח"צ שביצענו בחודש נובמבר ובמועדים מוקדמים לפני כן. מדובר בתשלום שהיה אמור להיות מועבר אלינו למחרת היום" כתב אריק סיני, מנכ"ל חברת קווים במכתב לשר התחבורה, שר האוצר, יו"ר ועדת הכספים והחשב הכללי.

"עצירת התשלום החודשי, יש בו כדי לגדוע באחת את צינור הדלק שמזין את פעילותנו" נכתב לשר התחבורה בצלאל סמוטריץ', שר האוצר משה כחלון, יו"ר ועדת הכספים משה גפני וכן לחשב הכללי רוני חזקיהו. "באם לא תחודש "אספקת הדלק" בתוך ימים בודדים לכל היותר - התוצא תהיה הרת אסון ובלתי הפיכה".

מנכ"ל קווים אריק סיני כתב כי ככל שלא תתקבל הודעה על העברת הכספים עד ליום חמישי (היום), לא תהיה להם ברירה "אלא להפסיק לחלוטין את כל פעילות התח"צ החל מיום שישי הקרוב לפעול לצמצום נזקנו העצומים".

הודעה דומה שלח גם עודד כהן, מנכ"ל חברת אפיקים. "אי העברת מלוא התשלומים המגיעים לה, מהווה הפרה יסודית ובוטה של הסכמי ההפעלה, ואפיקים תעמוד על זכויותיה לרבות על זכותה לשיפוי ולפיצוי ממשלת ישראל בגין כל הנזקים הישירים והעקיפים שנגרמו ויגרמו לה".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום