מתנדב חרדי נקנס בדרך להציל חיים - הדוח בוטל

המתנדב החרדי נקנס בדרכו להציל חיים בבני ברק, המשטרה הבינה וחזרה בה • המשנה לראש לשכת עורכי הדין עו"ד ויצמן: "אסור לנו שמתנדבים יחששו מדו"ח תנועה שיקבלו בדרכם להציל חיים"

חדשות בארץ 17.12.2019 | 21:42

מתנדבי מד"א על אופנולנסים צילום: דוברות מד"א

לקבל דו"ח תנועה זה אף פעם לא נחמד, אבל כאשר מדובר באדם שעושה את דרכו, בהתנדבות, להצלת חיים, זה כבר שונה לחלוטין. סיפור מעצבן על דו"ח תנועה שקיבל מתנדב הצלה-מד"א בני ברק בדרכו להציל חיים, הסתיים בביטול הדוח על ידי כונן חובש מתנדב בעצמו, המשנה לראש לשכת עורכי הדין עו"ד יוסי ויצמן.

ראשיתו של הסיפור כאשר מתנדב מד"א בשם ישראל אלדד, תושב בני ברק, שעט על האופנוע שלו להצלת חיים באירוע רפואי אליו הוזעק. שוטר שזיהה את האופנוע בנסיעה, בחר לעכב את הנהג למרות שהיה ברור שהוא בדרכו להצלת חיים. המתנדב הציג בפני השוטר את הקריאה שאליה הוזעק, אך השוטר התמיד בעקשנותו והחליט לתת למתנדב דו"ח תנועה.

המתנדב פנה למשנה לראש לשכת עורכי הדין עו"ד יוסי ויצמן, שבעצמו משמש ככונן חובש מתנדב במד"א. עו"ד ויצמן הגיש בהתנדבות ערעור לבית המשפט לתעבורה, בדרישה לקבוע באופן ברור שאין מקום להגשת דוחות למתנדבים שעושים את דרכם להציל חיים של אנשים: "אם ייתנו דוחות למתנדבים, הם פשוט לא יוכלו לנסוע בשקט להציל חיים במהירות" כתב עו"ד ויצמן לבית המשפט.

במחלקת התביעות של המשטרה הפנימו את הטעות שנעשתה ואת ההשלכה החמורה שעלולה להיות להתנהגות השוטר על מתנדבי ההצלה, והודיעו לבית המשפט על ביטול הדו"ח.

עו"ד ויצמן מסר בתגובה למקרה: "אסור להצר את צעדיהם של כונני רפואת החירום שעושים את מלאכתם בהתנדבות להציל חיים, וכי יש להילחם בכל פגיעה בהם. לשמחתי, מחלקת התביעות הבינו שהם לא יכולים לנהל תביעה כנגד מתנדב שמציל חיים, וחזרו בהם בזמן מכתב התביעה. אני מקווה שהנחייה זו תחלחל לשטח ולא נאלץ להתמודד בעתיד עם הפעלת שיקול דעת לקוי נגד מתנדבים כמו שראינו במקרה הנוכחי".

עו"ד יוסי ויצמן

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום