האברך שניצל מדבר: "כדורים התעופפו לכל עבר"

האברך דוד לקס שנראה בתיעוד ממצלמת אבטחה באזור המרכול, כשהוא נס על נפשו מתוך החנות, שוחח עם חדשות ABC ושחזר את השניות האיומות בפנים וגם על הילד שנמלט ופגש בקצה הרחוב | "נפלתי לרצפה ואז חשבתי שזה נגמר. כדורים מתעופפים לכל עבר, ואז מישהו פותח את הדלת כשעוד הייתי על הרצפה" 

חדשות בעולם 13.12.2019 | 11:09

דוד לקס נמלט מהמרכול צילום: מתוך מצלמת האבטחה

היהודי ששרד את הירי הקטלני לעבר המרכול הכשר בג'רזי סיטי ביום שלישי האחרון, שגבה את חייהם של שלושה אנשים בפנים, ובלש משטרה בבית העלמין הסמוך, מדבר על הטבח המחריד בו נרצחו שני חרדים.

חדשות ABC שוחחו עם האברך דוד לקס, שהיה בסופרמרקט הכשר ברחוב מרטין לותר קינג דרייב, כאשר היורים האכזריים דייויד אנדרסון ופרנסין גרהאם נכנסו והחלו לירות לכל עבר.

"הרבה יריות, לקח לי דקה להבין שזה יריות, ואז כולם קפצו על הרצפה, כמה כדורים שחוררו את הדלת, נפלתי לרצפה ואז חשבתי שזה נגמר. כדורים מתעופפים לכל עבר, ואז מישהו פותח את הדלת כשעוד הייתי על הרצפה, ראיתי מעילי גשם שחורים שעברו ממש לידי, ושנייה אחר כך עמדתי מול היורה השני".

הוא עצר לקנות ארוחת צהריים במרכול, ומצא את עצמו כשהוא פנים מול פנים עם הרוצחים.

"האשה עם הרובה השני, נכנסה בדלת הזכוכית, היא מולי, באותה רגע אני מודה לאלוקים שהיה לי האומץ, היה לי את המחשבה הנכונה, פשוט הזזתי את ידה ויצאתי מהחנות".

הוא אמר שכוונתם הייתה ברורה, "הדרך בה הם החזיקו את עצמם, הדרך שהם נשאו את עצמם, זה כי הם באו להרוג".

בסרטון ממצלמות האבטחה, נראה דוד רץ מהחנות שניות לאחר שהרוצחים נכנסו, "לא הסתכלתי לאחור, פשוט רצתי מהחנות שרק יצאתי ממנה, אני מבין שהם בעצם יורים גם אחרי שיצאתי", אמר. "ברור שזה פשוט נס, נס נוסף, כי עד כמה שידוע לי קשה לפספס עם רובה מטווח קרוב כל כך".

הוא סיפר שילד שעמד ליד הדלת רץ איתו.

הילד הזה עמד להיכנס לישיבה או לבית הכנסת, ואז בדיוק באותו הרגע הוא ראה את שני החמושים יוצאים מהמכונית ומנסים לירות, הוא אמיץ מאוד, חכם מאוד, נפגשנו בפינת הרחוב, רצתי מהר ממנו, אז עברתי לידו ואז הסתובבתי וראיתי אותו, הוא התחיל לדבר איתי, אז אמרתי לו אתה בא איתי".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום