אנחת רווחה בממלכה: ניצחון גדול לאנושות, הפסד גדול לאנטישמיות

שמחה גדולה בקרב הקהילה היהודית בבריטניה ובעולם היהודי בכלל: הבוקר מסתמן כי בקרב על זהותה של בריטניה המנהיג האנטישמי ג'רמי קורבין קיבל סטירת לחי מצלצלת. הבריטים הצביעו ובגדול בעד המועמד השמרני-פרו ישראלי בוריס ג'ונסון • בישראל מיהרו לברך

חדשות בעולם 13.12.2019 | 07:50

בוריס ג'ונסון צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

המפלגה השמרנית בראשות בוריס ג'ונסון רשמה ניצחון ענק בבחירות אמש (חמישי) אתמול, היא תזכה ברוב מוחלט בבית הנבחרים. כך מסתמן היום לפנות בוקר, על פי התוצאות שמגיעות מבריטניה.

השמרנים יגדילו את כוחם ל 358 מושבים, ויש עדיין אפשרות שהם יקבלו מושבים נוספים. השמרנים היו זקוקים ל-326 מושבים כדי לזכות ברוב מוחלט ואם המספרים יישארו כך, ראש הממשלה בוריס ג'ונסון יוכל לאשר בפרלמנט את הסכם הברקזיט שגיבש עם האיחוד האירופי ובריטניה תפרוש מהאיחוד האירופי.

ג'רמי קורבין ידידם של חיזבאללה וחמאס, שאותם אף כינה "אחים", הפסיד בצורה צורמת, והביא לאנחת רווחה בממלכה מצד היהודים שחששו מאד ממנו. הסיכוי שקורבין יפרוש, גדול.

בוריס ג'ונסון המנצח ידיד ישראל, אמר לאחר הניצחון כי נראה שהשמרנים קיבלו "מנדט עוצמתי לגמור עם הברקזיט, לאחד את המדינה הזו ולקחת אותה קדימה". ג'ונסון הודה לכל תומכיו וכתב בתפוצת מייל בהתרגשות: "אני מקווה שאתם נהנים הלילה מחגיגה, לא היינו יכולים לעשות את זה בלעדיכם".

מנגד, קורבין האנטישמי ממפלגת הלייבור, שהובס, דיבר הבוקר במטה ספירת הקולות בלונדון, ואמר כי התוצאות "מאכזבות". אך הודיע כי לא יתמודד יותר ליו"ר המפלגה: "אני רוצה להודיע כי לא אנהיג את המפלגה באף בחירות עתידיות, אני אשאר בזמן הקרוב כדי לראות מה ניתן לעשות למען המפלגה, אך בבחירות עתידיות, לא אתמודד יותר".

ח״כ ניר ברקת בירך את ניצחונו המסתמן של ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג׳ונסון: "ידידי, בוריס ג’ונסון, ברכות חמות על ניצחונך בבחירות בבריטניה ועל התבוסה שהנחלת לקורבין האנטישמי. בהיכרותי אותך בתפקידך כראש העיר לונדון, בפרלמנט וכראש הממשלה, אין לי ספק שתוביל בהצלחה את האומה הבריטית, תחזק ותעמיק את השותפות בין בריטניה למדינת ישראל".

שר החוץ ישראל כ"ץ כתב: "אני מברך את רה"מ בריטניה בוריס ג'ונסון ואת המפלגה השמרנית בבריטניה על מה שמסתמן לפי הסקרים כניצחון מכריע וחד משמעי. זהו לא רק ניצחון פוליטי. זהו בראש ובראשונה ניצחון ערכי. מעולם לפני כן לא נוהלה בבריטניה מערכה פוליטית מעליה ריחפה האנטישמיות מעוררת הפלצות, כפי שקרה הפעם. והרבים שהצביעו נגדה הם אות של כבוד, שראוי להערכתנו, לערכים של בריטניה וגם להיסטוריה שלה. ראוי שהדבר ישמש כדוגמא ואבן דרך חשובה למאבק בשנאה".

"אני מאחל לרה"מ ג'ונסון, לעמיתי שה"ח ראאב ולכל אזרחי בריטניה הצלחה רבה באתגרים העומדים בפניהם. בריטניה היא חברה קרובה וחשובה של ישראל ואנו מחוייבים להעמיק שותפות זו".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום