קיר אחד הפריד בין הילדים החרדים לרוצחים

יומיים לאחר הטבח הנורא בנג'רזי סיטי, ביקר הקונסול הכללי של ישראל בניו יורק במרכול הכשר ושמע על הזוועות שהתחוללו באותם רגעים איומים. למשל כי הילדים בת"ת הסמוך התחבאו בחדר צפוף עם קיר אחד שהפריד בינם לבין הרוצחים | "צצות זכרונות ומחשבות על זמנים אחרים שבהם ילדים התחבאו ככה", אמר הקונסול

חדשות בעולם 12.12.2019 | 22:43

דני דיין בביקור בג'רזי סיטי צילום: באדיבות המצלם

קונסול ישראל בניו יורק, דני דיין, מספר הערב (חמישי), על הרושם הקשה שנותר בו, לאחר שביקר אתמול בזירת הפיגוע האנטישמי בג'רזי סיטי, בו נרצחו ארבעה בני אדם, שניים מהם חרדים מקהילת סאטמר.

"זה היה ביקור קשה ושני דברים נחרטו אצלי בזיכרון ויישארו שם לנצח. האחד הוא מראה המכולת נקובה בכדורים בכל פינה, לא פחות מכך, אזכור את הקומה השנייה של בית הכנסת הסמוך. פועלת שם ישיבה ותלמוד תורה שבו התקבצו באותו זמן 53 ילדים יהודים ללמוד תורה. הם נדחסו והתחבאו בתוך חדר קטן מרוחק מהקיר המשותף עם המרכול. שם חיכו באימה 53 ילדים כדי שחלילה המפגעים לא יגיעו אליהם והכדורים שרקו מכל עבר". את הדברים אמר דיין ל'ערוץ 7'.

"הרגע הכי קשה, פרט מלראות את ההרס המוחלט במכולת, היה כשעלינו לקומה השניה בבית כנסת שמשמש תלמוד תורה, וראינו את המקום שבו התחבאו כ-50 ילדים יהודים שיריות שורקות מסביבם. אי אפשר להשוות, אבל צצות זכרונות ומחשבות על זמנים אחרים שבהם ילדים התחבאו ככה", אמר הקונסול.

לדבריו, "הנגע האנטישמי חייב להיעצר, היום בארה"ב ובכלל בעולם קשה לדבר על אזורים שהאנטישמיות יותר או פחות נפוצה. אין ספק שהאנטישמיות כלפי יהודים חרדים הלבושים בצורה שונה מסביבתם היא 'קלה יותר', כי קל לזהותם כיהודים, אבל האנטישמיות בכל העולם מרימה ראש".

"אני הייתי נאיבי וחשבתי שאחרי המחיר הכבד כל כך שהאנושות שילמה על הטירוף האנטישמי של הגרמנים במאה הקודמת, נזכה למאה שנים ויותר ללא אנטישמיות. היום אנחנו יותר מנוסים מאשר אחינו אז ואנחנו צריכים להפנים וגם להחצין שאת האנטישמיות צריך להרוג כשהיא קטנה כי אחר כך היא מתפתחת למימדים שהרבה יותר קשה להתמודד איתם".

"כמדינת ישראל אינה לנו סמכות לפעול מחוץ לגבולותינו, אבל זה לא אומר שאין לנו אחריות. יש לנו אחריות ואנחנו ממלאים אותה גם בחיבוק לקהילות שמותקפות וגם בפניות החד משמעיות לשלטונות הפדרליים כאן – גם ברמה העירונית וגם ברמה הארצית – לפעול בנחרצות יתירה בתחום אכיפת החוק והמניעה וגם בתחום החינוך".

אתמול ביקר הקונסול הכללי של ישראל בניו יורק, דני דיין, בזירת אירוע הירי בג׳רזי סיטי. אל הקונסול התלווה מושל ניו ג׳רזי, פיל מרפי.

דיין ציין לשבח את כוחות המשטרה ואמר: "אני מודה למשטרת ג'רזי סיטי על נחישותם ותגובתם המהירה לאירוע ושולח תנחומים למשפחת השוטר שנהרג בעת מילוי תפקידו. הגעתי לכאן היום כדי לחזק את הקהילה היהודית שחשה מאוימת לאור העובדה שכנראה מדובר בפשע שנאה אנטישמי. אני מקווה שהרקע לתקרית יתבהר במהרה ושהרשויות ימצו את הדין עם כל מי שנוגע לאירוע".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום