הדיון בערעורה של נעמה יששכר נדחה לשבוע הבא ויתקיים בנוכחותה

בביהמ"ש במוסקבה התקיים הבוקר הדיון בערעור שהגישה הישראלית נעמה יששכר שלא נכחה במשפט והשיבה לשאלות בשיחת וידאו מתא המעצר. נעמה ביקשה להגיע פיזית לבית המשפט, השופטים נעתרו לבקשתה וקבעו דיון נוסף שייערך בשבוע הבא

חדשות בעולם 12.12.2019 | 15:06

הדס פרוש, פלאש 90

בבית המשפט במוסקבה התקיים הבוקר (חמישי) הדיון בערעור שהגישה הישראלית נעמה יששכר, העצורה ברוסיה בגין החזקת סמים, על העונש הכבד שנגזר עליה. הדיון נערך חודשיים לאחר שיששכר נשלחה -7.5 שנות מאסר. אמה של נעמה, יפה, ואחותה ליעד, נוכחות בבית המשפט, בעוד היא עצמה משיבה לשאלות בשיחת וידאו מתא המעצר. בפתח השיחה עימה הסבירה נעמה כי הסיטואציה קשה עבורה וביקשה להגיע פיזית לבית המשפט, אך התביעה התנגדה לבקשה בטענה שאין הפרת זכויות בקיום הדיון ללא נוכחותה הפיזית.

חרף טענות התביעה, השופטים נעתרים לבקשתה של נעמה וקובעים דיון נוסף שייערך בשבוע הבא במסגרתו תגיע לבית המשפט. אחד מפרקליטיה של יששכר, ודים קליובגנט, נימק את בקשתה: "נעמה אמרה שהיא צריכה להיות כאן בעיקר משתי סיבות – היא מתקשרת בצורה גרועה באמצעות מתורגמן, בגלל הרעשים וחוסר ההבנה, ושנית, היא רוצה לדבר עם השופטים שלה באופן אישי . נוכחותה כאן הכרחית".

יששכר, עליה נגזר עונש מאסר של שבע שנים לאחר שהורשעה בסחר בסמים, צולמה מאחורי סורגים כשמתורגמנית מתקשרת איתה דרך מיקרופון. טרם ביקשה להשתתף בדיון, נעמה התבקשה להזדהות והשיבה על כמה שאלות טכניות. "האם נכון שיש לך שתי אזרחיות? ישראלית ואמריקנית", שאלה מתורגמנית בית המשפט, ונעמה השיבה בחיוב. האם נאשמת בעבר בישראל או בארצות הברית?, נשאלה. "מעולם לא", אמרה נעמה. היא אמרה כי היא בוטחת בצוות בית המשפט וציינה כי קשה לה עם פורמט שיחת הווידאו. וביקשה להיות נוכחת בדיון בבית המשפט.

כזכור, לפני כחודש ראש הממשלה בנימין נתניהו העביר בקשה רשמית בשמו ובשם נשיא המדינה ראובן ריבלין לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין, ובה הם מבקשים הענקת חנינה לצעירה הישראלית נעמה יששכר, הכלואה במדינה.

משפחתה של יששכר הודתה לראש הממשלה, "על הנחישות כמדינאי והחמלה כאדם וכאב לילדים". עוד נמסר: "אנו מקווים שמערכת היחסים הטובה של ראש הממשלה עם הנשיא פוטין תסייע להוציא את נעמה מהכלא הרוסי בימים הקרובים, לאחר שהוגש נגדה כתב אישום על עבירה שכלל לא ביצעה".

דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב אמר אתמול כי פוטין קיבל מנתניהו בקשה להעניק חנינה ליששכר. עם זאת, הוא הבהיר כי ישקול אותה "כשתגיע דרך הערוצים הדיפלומטיים".

גם נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, שיגר לנשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, פניה בעניינה של נעמה יששכר. "כידיד העם היהודי ומדינת ישראל אני פונה אליך בעניינה של נעמה יששכר. נעמה שגתה במעשיה והודתה בכך ועם זאת מדובר בבחורה צעירה, ללא עבר פלילי שעונש חמור כפי שנגזר עליה ישפיע השפעה הרסנית על חייה,, כותב ריבלין לפוטין.

עוד מוסיף הנשיא לעמיתו הרוסי, "מדינת ישראל והעם היהודי מכירים לך תודה על רגישותך לחיי אדם ועל נכונתך לסכן את חיי חייליך על מנת לאתר ולהשיב את גופתו של חלל צה״ל זכריה באומל ז״ל. בשל המקרה המיוחד והאישי של נעמה יששכר אני פונה אליך ומבקש את התערבותך האישית כדי שהיא תזכה לחנינה מתוך חמלה ולפנים משורת הדין".

חדשות JDN

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום