באה עם בעלה להקים קהילה ונרצחה בטבח הקשה

לאה מינדל פרנעץ הי"ד, שנרצחה אמש בטבח הנורא במכולת היהודית בניו ג'רזי, התגוררה בעבר בשכונת וויליאמסבורג שבניו יורק והיגרה לניו ג'רזי בגלל מחירי הדיוק הזולים, במטרה להקים קהילה חדשה במקום. ההרוג השני - משה הערש דויטש הי"ד, בן 24, התגורר בוויליאמסבורג והתנדב בארגון 'חי לייף ליין' שמסייע לנפגעי טראומה

חדשות בעולם 11.12.2019 | 18:41

 

משה הערש דויטש הי"ד צילום: באדיבות המצלם

הטבח בניו ג'רזי: גברת לאה מינדל פרנעץ הי"ד בת 33, היא אחת מקרבנות פיגוע הירי בג'רסי סיטי.

מינדל פרענץ הי"ד, הייתה חלוצת המעבר לניו ג'רזי, כאשר היא ובעלה היו הראשונים שעברו להתגורר במקום מוויליאמסבורג, וזאת עקב מחירי הדיור הגבוהים. הם לא עשו זאת למען עצמם, אלא כדי לסלול את הדרך לקהילה חדשה. כך סיפר הרב דוד נידרמן מוויליאמסבורג לאתר Yeshiva world news.

"היא הייתה אמא מסורה ואכפתית, שטיפחה את שלושת ילדיה, ובאותו הזמן עזרה לבעלה שניהל את המכולת הכשרה הראשונה באזור, כדי לוודא שמשפחות החדשות של הקהילה החרדית, יוכלו לקנות מוצרי מזון כשרים. חיים של חוסר אנוכיות, ומסירות לאחרים, מלאי אהבה, נקטעו על ידי מעשי רצח אכזריים מלאי שנאה" סיפר הרב נידרמן.

קורבן הירי השני משה הערש דויטש הי"ד, בן 24, התגורר בוויליאמסבורג והתנדב בארגון 'חי לייף ליין'.

הארגון, שעוזר למשפחות להתמודד עם מקרי טראומה, פרסם הצהרה על המתנדב הצעיר שנרצח: "אנו שבורי לב ליידע אתכם, כי אחד הקורבנות של הפיגוע המחריד אתמול בג'רסי סיטי, היה המתנדב המסור שלנו, משה הערש דויטש ח"ו, המחשבות והתפילות שלנו הם עם כל אלו שנפגעו מהמעשה הנורא".

הרב נידרמן מוויליאמסבורג סיפר, כי "משה הלך בדרכו של אביו, והקדיש את זמנו הפנוי ואת מרצו לסייע בארגון חלוקת המזון של חג הפסח, ומעשי חסד רבים אחרים, הקהילה איבדה אדם של צדקה שהפיץ אהבה וחסד, הוא נרצח על ידי אנשים עם מלא איבה ארסית, הלב שלנו יוצא לשתי המשפחות".

ראש עיריית ג'רזי סיטי אמר כי ברור שהחמושים התכוונו לרצוח יהודים. ראש העיר סטיבן פולופ סירב לקרוא לזה פיגוע אנטישמי, אך אמר כי בסרטון ממצלמות האבטחה נראים החמושים נוסעים באיטיות ברחובות העיר, ואז עוצרים מחוץ למכולת הכשרה, יוצאים מהטנדר שלהם ומיד פותחים באש.

בחדרי חרדים

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום