במסע בעקבות הרבי: שני בחורים מויז'ניץ בכלא הצבאי

שני בחורים חסידי ויז'ניץ שהיו בדרכם לארה"ב לחתונת נכד האדמו"ר שנחגגה אמש, פספסו את השמחה, עקב כך שנעצרו בביקורת הגבולות בנתב"ג, לאחר שעלה כי הם דרושים לחקירה בצה"ל, בעוון השתמטות ועריקות 

חרדים 11.12.2019 | 18:43

חיילים בכלא 4 צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

בשבוע האחרון נעצרו בשדה התעופה בן גוריון, שני בחורים חסידי ויז'ניץ, שהתכוונו לטוס לארצות הברית, לרגל שמחת החתונה של נכד האדמו"ר מויז'ניץ (מרכז), כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

לא רק שהשניים נעצרו באותו מקום, בדרך לאותו יעד, אלא שניהם הואשמו על השתמטות/עריקות של כ-4.5 שנים ומעצרם הוארך עד למחר, כאשר בכוונת הפרקליטות הצבאית להאריך את מעצרם עוד.

ביום ראשון השבוע, הגיע לשדה התעופה בחור בן 20 חסיד ויז'ניץ תושב אשדוד, על מנת לטוס לארה"ב לנישואי נכד האדמו"ר. במהלך ביקורת הגבולות הוא עוכב, לאחר שעלה כי הוא דרוש לחקירה בצה"ל.

נציגי המשטרה הצבאית הגיעו למקום והוא הובל למעצר בכלא צבאי, בהמשך הוגש נגדו כתב אישום. בשלב זה, מעצרו הוארך עד למחר (חמישי), כאשר בכוונת הפרקליטות הצבאית לדרוש את הארכת מעצרו עד תום ההליכים.

אולם מסתבר כי הוא לא היחיד שנעצר. ביום שני לפנות בוקר הגיע לשדה התעופה בחור נוסף בן 24 מבני ברק, אף הוא חסיד ויז'ניץ, שהתכוון לטוס בעקבות האדמו"ר. בביקורת הדרכונים הוא עוכב והועבר לידי המשטרה הצבאית.

אתמול (שלישי) הוגש נגדו כתב אישום על השתמטות משירות צבאי במשך למעלה מארבע שנים, ומעצרו הוארך בדומה לחברו עד למחר (חמישי).

באשר לתושב בני ברק נמסר מצה"ל כי "הנאשם נעצר לאחר שנעדר מן השירות לתקופה של למעלה מ-4 שנים, כאשר בעבר השתמט מיום גיוסו. אתמול (ג') 10 בדצמבר 2019, הגישה התביעה הצבאית כנגד הנאשם כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים, ולבקשת ההגנה, בשלב זה, בית הדין הורה להאריך את מעצרו עד ליום 12.12.2019".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום