יעקב הרשקוביץ נשלח ל-11 חודשי מאסר בפועל

11 חודשי מאסר בפועל נגזרו על בעל חברה בענף שיפוץ מבנים ועבודות בניין בגין ניכוי מס תשומות פיקטיביות בסכום מס מצטבר של למעלה ממיליון שקלים • הנאשם שילם את מלוא סכום המחדל

חדשות בארץ 11.12.2019 | 07:44

אילוסטרציה צילום: unsplash

11 חודשי מאסר בפועל נגזרו על יעקב הרשקוביץ מנהלה הפעיל והבעלים של חברת נ. קנה פיתוח וצנרת בע"מ, על ידי בית משפט השלום בראשון לציון, בגין ניכוי מס תשומות פיקטיביות בסכום מצטבר של 1,045,587 שקלים. בנוסף הושתו על הנאשם ועל החברה שבבעלותו קנסות כספיים.

התיק טופל ונוהל על ידי המחלקה המשפטית מכס ומע"מ מחוז מרכז, בעקבות חקירה שנוהלה בחקירות מכס ומע"מ ירושלים.
 
על פי המפורט בגזר הדין, בתקופה שבין פברואר 2011 ודצמבר 2013 רשם הרשקוביץ בספרי החברה שבבעלותו ובניהולו 28 מסמכים הנחזים לחשבוניות מס על שמם של 7 עוסקים שונים מבלי שעשה או התחייב לעשות את העסקאות הללו. סך כל החשבוניות הפיקטיביות שנרשמו בספרי החשבונות של חברת נ. קנה פיתוח וצנרת בע"מ, עמד על 7,172,632 שקלים כשסכום המס הנובע מהן הוא 1,041,587 שקלים.
 
השופטת הבכירה, שירלי דקל נוה, בבואה לגזור את הדין, כתבה: "הערכים החברתיים שנפגעו כתוצאה מעבירות המס הם פגיעה בקופה הציבורית, שיבוש הפעילות התקינה של כלכלת המדינה והכבדת נטל המס על יתר האזרחים. בנוסף לנזק הכלכלי, פוגעות עבירות אלו בערך הנשיאה השווה בנטל המסים. הפסיקה ציינה פעמים רבות כי עבירות המסים הינן עבירות חמורות במיוחד נוכח קלות ביצוען מחד גיסא, והקושי של רשויות האכיפה לגלותן מאידך גיסא".
 
עוד ציינה השופטת בהקשר להסרת מלוא סכום המחדל על ידי הנאשם את דבריו של בית המשפט העליון: "עם כל חשיבותו של פירעון החוב, בסופו של דבר אין מדובר במעשה חסד שעושה הנאשם, אלא בפירעון מה שניתן היה לגבות ממנו בדרכים אחרות. על כן, אף שלהסרת המחדל במקרה זה יש לייחס משקל, אין להפריז בו עד כדי הימנות מגזירתו של המאסר בפועל".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום