נתניהו במסר לעזה: "לא תהיה הסדרה אם הירי לא ייפסק סופית"

ראש הממשלה נתניהו: "אם צריך נגיע למבצע הכרעה גדול בעזה, בעזה קיבלו דוגמית לכך לפני כמה שבועות"

חרבות ברזל 8.12.2019 | 11:17

רקטות צילום: פלאש 90

"אם צריך נגיע למבצע גדול בעזה, לא תהיה הסדרה אם הירי לא יפסק סופי - ואם הוא לא יפסק אז יהיה מבצע הכרעה. בעזה קיבלו דוגמית לכך לפני כמה שבועות", כך אמר לפני זמן קצר (ראשון) ראש הממשלה בנימין נתניהו, בועידת מקור ראשון.

עוד התייחס נתניהו למצב הביטחוני ואמר כי "יש שתי הזדמנויות גדולות שאסור להחמיץ. אפשר להשיג עכשיו ברית הגנה היסטורית עם ארה"ב. זה אפשרי עכשיו ואסור להחמיץ את זה, אמרתי את זה לבני גנץ. אמרתי לו שאני יכול להביא את הברית הזאת באופן כזה שחופש הפעולה של ישראל לא יוגבל. כל מדינה מחפשת בריתות, מעצמות על מחפשות בריתות. על אחת כמה וכמה מדינה קטנה כמו שלנו, גם אנחנו צריכים לפתח בריתות".

ראש הממשלה הוסיף, "אני מייצר קשרים ומערכות יחסים ובריתות, חלקן סמויות מהעין, עם מדינות באפריקה, אמריקה הלטינית, אסיה, מדינות ערב. הרבה מאוד בריתות ומערכות יחסים שלא היו בכלל קיימות ואי אפשר היה לדמיין בכלל שיהיו קיימות". נתניהו אמר כי "הברית החשובה ביותר שאין לה תחליף, זה הברית עם ארה״ב והגיע הזמן שלנו למסד את הברית הזאת על פסים של ברית הגנה למצבי חירום שבה ישראל שומרת לחלוטין על חופש הפעולה שלה".

"אני יכול להשיג ברית הגנה היסטורית וזה מה שאני מתכוון לעשות בעזרת השם בחודשים הקרובים. ההזדמנות השנייה היא לקבוע את גבולנו המזרחי, להחיל את החוק הישראלי על בקעת הירדן ולעשות זאת עם הכרה בינלאומית, הכרה אמריקנית. אני רוצה הכרה אמריקנית בריבונות שלנו בבקעת הירדן, זה דבר חשוב".

בתגובה להכחשה של ארה"ב לדברי נתניהו, אמר "נאמר שלא דנו בתוכנית פורמלית וזה נכון, אבל הנושא עלה והעליתי אותו בפני מזכיר ההגנה פומפאו ואני מתכוון להעלות את הנושא בפני ממשל טראמפ - הגיע הזמן להחיל את הריבונות הישראלית בבקעת הירדן וגם להסדיר את כל היישובים ביהודה ושומרון, אלה שבגושים ואלה שמחוץ להם. הם יהיו חלק ממדינת ישראל".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום