נתניהו: "רוצה שנתיים כראש ממשלה; לא חצי שנה"

ראש הממשלה נתניהו הבהיר כי ההצעה במו"מ עם 'כחול לבן' כי יתפטר מתפקידו בממשלת אחדות אפשרית לאחר חצי שנה, לא היתה על דעתו, והוסיף: נושא הבחירה הישירה - מעניין

פוליטי 5.12.2019 | 20:22

גילי יערי, פלאש 90

בתדרוך שמסר לעיתונאים במהלך ביקורו בליסבון, הבהיר הערב (חמישי) ראש הממשלה בנימין נתניהו כי חשוב שהוא יהיה זה שיכהן ראשון במסגרת רוטציה אפשרית בממשלת אחדות עתידית, וכי ההצעה שעלתה במו"מ עם 'כחול לבן' כי יכהן כראש ממשלה חצי שנה בלבד לא הייתה על דעתו. עוד הוסיף: "אני חושב שהנושא של בחירה ישירה מתחיל להיות מעניין".

תחילה פתח ראש הממשלה ואמר: "יש חלון הזדמנויות קצר של חודשים ספורים לפני שהמערכת הפוליטית בארה"ב נכנסת לעומק מערכת הבחירות ואולי לשינויים דרמטיים יותר".

"גנץ מתנגד לברית ההגנה", טען נתניהו, "ולכן את החודשים שנותרו אני צריך להוביל, כמי שיש לו את מירב הניסיון והמוניטין מול הציבור האמריקני, את המהלכים שאני מבקש להוביל בחלון שנותר לפני הכניסה לבחירות בארה"ב לא ניתן להוביל שלא מעמדת ראש ממשלה".

לדבריו, "ישנם מהלכים ייחודיים שאני מבקש להשלים מתוך ההיכרות המצטברת ומתוך מעמדי בארצות הברית כראש הממשלה, ולא משום תפקיד אחר. זה לא ספין".

במענה לשאלה האם יש סוגיה שהפכה לקונקרטית לאחרונה, אמר נתניהו: "כן, ואינני יכול לפרט מעבר לכך... עדכנתי את גנץ בפרטים. נגיע למתווה שיהיה מוסכם בראש ובראשונה על צמרת מערכת הביטחון, זו הזדמנות אדירה".

מדוע ההתעקשות במו"מ מול כחול לבן להיות הראשון לחצי שנה ומה ייתנו לו מספר חודשים? נשאל ראש הממשלה, והשיב: "אני רוצה שנתיים, לא חצי שנה".  

נתניהו סירב להשיב על שאלה בסוגיית החנינה עבורו. גם להחלטת הפרקליטות בפרשת הצוללות סירב להתייחס, ורק אמר: "מה שהיה לי להגיד בנושא - אמרתי". בהמשך הוסיף: "אני לא מכחיש שהדברים קשים עבורי, בניגוד למה שחושבים עלי - אני לא רובוט".

באשר לעניינים הפוליטיים הפנימיים, בליכוד, אמר נתניהו כי אינו יודע על כל ניסיון פוטש מצד יו"ר הכנסת ובכיר תנועתו ח"כ יולי אדלשטיין. לגבי האפשרויות שימנעו בחירות, אמר כי הן יצליחו רק "אם גנץ יתגבר על לפיד, ואם ליברמן יתגבר על עצמו".

כיכר השבת

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום