הרעיון של הח"כ הדתי בליכוד לפתרון הפלונטר הפוליטי

הסיכויים לקדם את החוק בזמן שנותר וגם למצוא לו רוב, כמעט אפסי, אבל לפחות נשתעשע ברעיון שמציג חבר הכנסת שלמה קרעי מהליכוד ובתמיכת ראש הממשלה שאומר הערב, "אני חושב שהנושא של בחירה ישירה מתחיל להיות מעניין"

פוליטי 5.12.2019 | 20:24

שלמה קרעי צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

האם הבחירה הישירה תפתור את הפלונטר הפוליטי? חבר הכנסת שלמה קרעי מ'הליכוד' מנסה להעביר בשבוע שנותר עד לפיזור הכנסת, הצעת חוק לפיה, המנצח בבחירות הישירות יקבל תוספת כוח פרלמנטרית בשיעור של 10%. כלומר עוד 12 חברי כנסת מיוחדים שיחולקו על ידו בין סיעות הקואליציה מתוך הרשימות שלהן. חברי הכנסת האלו יכהנו עד ליציאה לבחירות הבאות.

הבחירות תתקיימנה באותה מתכונת כיום, כלומר ללא בחירה ישירה לראשות הממשלה. אך אם לא הצליחו להרכיב ממשלה עד תום התקופה הקבועה בחוק כיום, ייצאו לבחירה ישירה בלבד, בה יוכלו להתמודד זה מול זה, ראשי המפלגות מהכנסת לעיל.

זהו פתרון לממשלה צרה בשני הצדדים. אם לא מצליחים לממש את האחדות על פי רצון הבוחר, חוזרים לבוחר לגבי איזו ממשלה צרה הוא מעדיף.

לדברי מציע החוק, ח"כ קרעי, למעשה, ראש הממשלה מזמין את חבר הכנסת בני גנץ לדו קרב שבסיומו העם יכריע מי יהיה ראש הממשלה ויקבל אפשרות מעשית להרכבת הממשלה.

"אם כחול לבן לא מעוניינים בממשלת אחדות וגם לא בבחירות שלישיות לכנסת, שיאזרו אומץ ויתמודדו ראש בראש מול ראש הממשלה", אומר קרעי.

ראש הממשלה ויו"ר 'הליכוד' בנימין נתניהו הגיב הערב להצעה בפני עיתונאים במהלך ביקורו בליסבון בירת פורטוגל ואמר, "אם טוענים שהציבור מכיר אותי, וטוענים שהוא עייף, בוא נלך לבחירה ישירה. אני חושב שהנושא של בחירה ישירה מתחיל להיות מעניין".

ח"כ קרעי הגיב וכתב, "אני מודה לראש הממשלה שפרסם כי הוא תומך בהצעת החוק שלי. זו הצעת הליכוד לפלונטר הפוליטי: בחירה ישירה עם תוספת כוח פרלמנטרי למנצח. קיבלתי אור ירוק מראש הממשלה בנימין נתניהו לקדם את הרעיון".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום