נתניהו: "ההפגנות באירן, עירק ולבנון - הזדמנות להחליש את המשטר בטהרן"

ראש הממשלה נחת בליסבון לקראת הפגישה עם מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו. בתדרוך לעיתונאים התייחס נתניהו לאיום האירני, ולשיתוף הפעולה מול ארצות הברית בנושא: "המשאבים הכלכליים של אירן מתחילים להיות מתוחים בעקבות הסנקציות. הם במגמת לחץ והתכווצות, צריך להגביר את זה"

מדיני 4.12.2019 | 19:27

ארכיון | עמוס בן גרשום, לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו נחת הערב (הערב) בליסבון שבפורטוגל, שם הוא צפוי להיפגש עם מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו ולדון עמו בעניינים ביטחוניים ובהמשך הפעלת לחץ על אירן. בתדרוך לכתבים במטוס הבהיר: "המחאות באירן, לבנון ועירק הן הזדמנות להחליש את המשטר בטהרן".

בתדרוך, הבהיר ראש הממשלה נתניהו כי הוא סבור שיש לעשות שימוש בהפגנות ולהפעיל לחץ כלכלי נוסף על המשטר האירני. לפני פגישתו עם פומפאו אמר נתניהו: "אני מנהל קשר עם נשיא ארצות הברית על הנושא האירני עוד לפני שהיה נשיא, העמדה שהמלצתי לו לנקוט היא עמדה של תקיפות ולחצים".

נתניהו טען כי בעקבות העמדה שהציג בפני הנשיא, טראמפ יישם את אותה המדיניות והודיע על היציאה מהסכם הגרעין, הטיל סנקציות על המשטר וכן פעל לחיזוק שיתוף הפעולה המודיעיני והמבצעי. "המשאבים הכלכליים של אירן מתחילים להיות מתוחים. כשהיא מנסה להעצים ולהגדיל את שטחי ההשפעה שלה, זה הולך ומצטמק ויוצר בעיות כלכליות", אמר. "זה יוצא בעיות פוליטיות – שיוצרות בעיה של שליטה בעירק, לבנון ובאירן".

בדבריו, קישר בין המחאות המתרחשות בעירק, לבנון ובאירן עצמה לניסיון להיאבק בהתפשטות האירנית: "יש כאן כר נרחב להחליש את אירן, אני רואה את זה כיעד המרכזי שלנו". נתניהו הוסיף וטען: "אירן במגמת לחץ והתכווצות, צריך להגביר את זה". נתניהו אף חשף כי שוחח עם טראמפ על ההפגנות באותן מדינות, והציב בפניו עמדה זו.

mako

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום