נחשף: צה"ל זייף את כמות החיילים החרדים

הבוקר נחשף כי במשך שנים צה"ל זייף בכוונה תחילה והגדיל במאות אחוזים את כמות החיילים החרדים שהתגייסו לצבא

חרבות ברזל 4.12.2019 | 08:34

אילוסטרציה | צילום: דוד כהן, פלאש 90

בתוכנית "הבוקר הזה" בכאן רשת ב' חשפה הבוקר (שלישי) כרמלה מנשה, כי במשך שנים צה"ל זייף בכוונה תחילה והגדיל במאות אחוזים את כמות החיילים החרדים שהתגייסו לצבא. בצבא שיקרו לכל הגורמים הממשלתיים: לוועדת החוץ והביטחון, לרמטכ"ל ולשר הביטחון כדי לעמוד ביעדי הגיוס שנקבעו על ידי הממשלה.

בשנת 2017 דיווח צה"ל על כך שגוייסו 3,070 חיילים חרדים, אך בפועל התגייסו רק 1,300. יוצא מכך, שמספר המתגייסים שהוצג הוכפל ואף שולש.

בצה"ל הוסיפו לרשימות המתגייסים החרדים גם מתגייסים שאינם חרדים על פי הקריטריונים שנקבעו וכאלה שאינם דתיים כלל.

לדברי מנשה, בין השנים 2013-2018 פעל בצה"ל מדור לגיוס חרדים בראשות רב סרן, ובעקבות חוק טל היה לחץ לגייס חרדים על פי המכסות.

בבדיקה שנערכה נמצא כי בשנת 2017 התגייסו רק 1300 חיילים חרדים, ולשם כך הוסיפו במדור חיילים שאינם חרדים לרשימות החרדים, עד שהגיעו ל-3070 חיילים.

לפני כשנה הוקמה מנהלת חרדים צבאית אשר בראשה עומד סגן אלוף תלם חזן שהיה סגן מפקד חטיבת הצנחנים,

כשהתבקש חזן בסוף שנת 2018 לדווח על כמות החרדים שהתגייסו באותה שנה, הוא ערך בדיקה מדוקדקת בכל יחידות צה"ל והגיע ל-1,650 חיילים. הוא נתבקש להגדיל את המספרים או ״לעגל״ כדי להתאים אותם לדיווח המזוייף של 2017 ולפיו גוייסו באותה שנה 3070 חיילים חרדים, אך סירב בכל תוקף - מה שהוביל לדיווח מוטעה כאילו "כביכול" הייתה ירידה במספר המתגייסים, בעוד מספר המתגייסים החרדים רק עלה.

תגובת צה"ל: "לאחרונה התגלתה בצה״ל טעות בספירת מספר החיילים החרדים בשנים האחרונות. עם היוודע הטעות, הופקו לקחים באשר לקריטריונים לספירה ובאשר להקפדה על הגוף האמון על ספירת החיילים החרדים בתוך צה״ל. עוד יצוין כי הנתונים ביחס לשנת הגיוס 2018 (שהסתיימה ביוני 2019) טרם סוכמו".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום