חמש שנים אחרי שהתמוטט: הנגיד מאנטוורפן נפטר

אחד מגדולי מחזיקי התורה בדורנו, הרב ברוך אשר רייכמן, התמוטט לפני חמש שנים בעת ששהה במסגרת עסקיו במילאנו שבאיטליה והיה במצב קשה בכל השנים • הבוקר השיב את נשמתו ליוצרה

ברוך דיין האמת 4.12.2019 | 10:40

נר צילום: pixabay

הלם בעולם התורה ובאנטוורפן שבבלגיה בפרט: הנגיד המפורסם רודף צדקה חסד הרב ברוך אשר רייכמן ז"ל הלך לעולמו בגיל 60, חמש שנים אחרי שהתמוטט לפתע בעת ששהה באיטליה.

ר' ברוך אשר רייכמן, הידוע כמחזיק תורה גדול ועל דלת ביתו באנטוורפן התדפקו מידי יום משולחים, להם היה נותן בחפץ לב לכל מקרה של חסד כידו הטובה עליו, וכמו כן לחסידויות גדולות - התמוטט בחודש סיון תשע"ה בעת ששהה לצורך עסקיו במילאנו באיטליה.

הוא עבר אירוע לבבי, והוא פונה לבית החולים באיטליה - שם אושפז כשהוא מורדם ומונשם. רבים התפללו לרפואת ברוך אשר בן פייגא, אך למגינת לב הוא נפטר שבועיים לאחר שבתו הצעירה התחתנה. 

פטירתו הכתה הלם וזעזוע את הציבור החרדי בבלגיה, הוא היה מגדולי בעלי הצדקה וחסד שבאירופה; אדם שכל כולו היה צדקה וחסד ללא פרסום, והכל לשם שמים. החזיק בסתר משפחות רבות שמטה לחמם נשבר, וכמו כן תמך באופן קבוע באלמנות ויתומים רבים, ללא שמישהו ידע. 

באנטוורפן מספרים ל'בחדרי חרדים' על ר' ברוך אשר רייכמן שהיה נותן צדקה בסתר לאלמנות ויתומים, כל מי שפנה אליו ברחוב קיבל סכום הגון. בשנים האחרונות התקרב לחסידות בעלזא, ואף תרם את בית המדרש 'בית גדליה' של החסידות בבית שמש על שם אביו ז"ל.

כשהיו מקרים קשים באנטוורפן היה מסתובב עם רבני העיר הגר"ח קרייזוירטה זצ"ל והגרד"מ ליברמן אב"ד שומרי הדת והיה מגייס מגבירים נוספים באומרו: "אני נתתי כך וכך, תתרמו גם אתם".

במשך כל השנים לא היה ילד באנטוורפן שלא ידע להתפלל לרפואתו של ר' ברוך אשר בן פייגא, אך למגינת לב נפטר לבית עולמו. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום