האזהרה שהועברה לנתניהו: סיפוח הבקעה יסכן את חוזה השלום עם ירדן

בעקבות הצהרות ראש הממשלה על כוונתו להחיל ריבונות על בקעת הירדן, בכירים במערכת הביטחון מזהירים מגל מחאות פלסטיני שיאלץ את המלך עבדאללה להשעות את חוזה השלום בין המדינות שנחתם ב-1994. לדבריהם, בעמאן יתקשו לעמוד בלחצים ולא יוכלו להסתפק בצעדי מחאה או גינויים

מדיני 3.12.2019 | 20:42

פלאש 90

מסר של אזהרה לראש הממשלה: נתניהו קורא בימים האחרונים להקים ממשלת אחדות כדי לנצל את העובדה שבבית הלבן נמצא טראמפ ולספח את בקעת הירדן, אך בכירים במערכת הביטחון מזהירים כי מהלך שכזה עלול לסכן את חוזה השלום עם ירדן – כך פורסם הערב (שלישי) במהדורה המרכזית. על פי הערכתם, המלך עבדאללה יתקשה לעמוד בלחצים ולא יוכל להסתפק בצעדי מחאה וגינויים או בהחזרת השגריר הירדני מתל אביב.

החשש הוא שגל המחאות בשירות הפלסטינים יעורר סערת רוחות גם בירדן והמלך יידרש להשעות את חוזה השלום עם ישראל שנחתם ב-1994. הירדנים כבר הבהירו שסיפוח הבקעה יגרור תגובה חריפה מצדם, אך לא פירטו באלו צעדים יבחרו.

מוקדם יותר היום קרא ראש הממשלה נתניהו להקמת ממשלת אחדות במטרה להחיל ריבונות על בקעת הירדן. "ממשלת אחדות כרגע, לפני שארה"ב נכנסת למערבולת הבחירות, תביא הישגים היסטוריים שלא יחזרו - ביניהם סיפוח בקעת הירדן וברית הגנה קריטית עם ארה"ב", אמר בפגישה עם חברי מרכז הליכוד במצודת זאב.

לדבריו, "ממשלה עכשיו תוכל להשיג הישגים היסטוריים ואנחנו עלולים להחמיץ את ההזדמנות הזאת. לכן אני עושה כל מאמץ, כולל בפגישה שאקיים היום עם יו"ר כחול לבן בני גנץ, כדי להקים את הממשלה הזאת. זה עדיין אפשרי".

נתניהו הכריז לראשונה על כוונתו לספח את הבקעה במסיבת עיתונאים שערך כשבוע לפני הבחירות האחרונות. "אני מודיע על כוונתי להחיל את הריבונות הישראלית על בקעת הירדן וצפון ים המלח", הצהיר אז נתניהו. "התוכנית של טראמפ תוצג ממש אחרי הבחירות. זה ממש מעבר לפינה, זה מציב לפנינו אתגר גדול וזה מציב לפנינו גם הזדמנות גדולה. זאת הזדמנות היסטורית - שעת כושר חד פעמית להחיל את הריבונות הישראלית על יישובינו ביהודה ושומרון".

mako

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום