נתניהו יטוס מחר לפורטוגל וייפגש עם פומפאו

לאחר ביטול הפגישה בלונדון, ראש הממשלה ימריא מחר לליסבון וייוועד עם שר החוץ של ארצות הברית. כמו כן רה"מ צפוי להיפגש עם בכירים בממשלת פורטוגל

מדיני 3.12.2019 | 14:55

עמוס בן גרשום, לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו ימריא מחר (רביעי) לפורטוגל וייפגש בליסבון, בירת המדינה, עם שר החוץ האמריקני מייק פומפאו. נתניהו צפוי לפגוש גם בכירים בממשלת פורטוגל, וביום חמישי הוא ימריא בחזרה לישראל.

זאת לאחר שאתמול בכיר ישראלי אמר לחדשות 13 כי ראש הממשלה לא יטוס מחר ללונדון לפגישה עם פומפאו כפי שתוכנן, וכי יש ניסיון לקבוע פגישה בין השניים בפורטוגל בהמשך השבוע. עוד הוסיף הבכיר שממשלת בריטניה הבינה כי בשל פסגת נאט"ו והמנהיגים הרבים שמגיעים, היא אינה יכולה מבחינה לוגיסטית לקבל גם את נתניהו שאינו משתתף בפסגה.

אתמול הודיע הבית הלבן כי נתניהו והנשיא טראמפ שוחחו בנוגע לאיום מצד איראן "ונושאים קריטיים נוספים". "מנהיגי שתי המדינות שוחחו גם בנושאים הנוגעים ליחסי שתי המדינות, כמו גם על עניינים אזוריים", נמסר.

השיחה היא השנייה בין נתניהו לטראמפ תוך שבועיים - אחרי נתק של חודשיים וחצי. השיחה מגיעה יממה לפני שנתניהו צפוי לטוס ללונדון שם תתקיים פסגת מנהיגי נאט"ו ושבה ישתתף גם טראמפ. עדיין לא ברור אם נתניהו וטראמפ ייפגשו בלונדון.

בתוך כך , ממשרד החוץ נמסר כי "ביום שישי האחרון הצהירו שש מדינות אירופאיות על כוונתן להצטרף ל-INSTEX, מנגנון שנועד לאפשר לאיראן לעקוף את הסנקציות האמריקאיות. בלגיה, דנמרק, פינלנד, הולנד, נורבגיה ושבדיה לא יכלו לבחור תזמון גרוע יותר. מאות האיראנים החפים מפשע שנהרגו במהלך ההפגנות האחרונות מתהפכים בקברם".

"ידידותינו האירופאיות - איזה מסר בדיוק אתן שולחות לעם האיראני והאם לא יהיה זה יעיל ומוסרי יותר לעשות דזיגנציות לשליחי המשטר שרצחו את אותם חפים מפשע? איך אתם חושבים שהמשטר האיראני ומשמרות המהפכה יבינו את המחווה הזו שלכם?", כך לשון ההודעה.

החדשות 13

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום