סגני ראשי הערים אולצו להוריד הציצית והכיפה

עשרות סגני ראשי ערים דתיים וחרדים התבקשו להוריד ציציות וכיפות כדי להיכנס לירדן ולאחר שסירבו - הירדנים אסרו את כניסתם • על רקע המקרה החמור: פנייה בהולה לשר החוץ ישראל כץ

מדיני 3.12.2019 | 11:51

מעבר פטרה צילום: באדיבות המצלם

עשרות סגני ראשי ערים דתיים וחרדים התבקשו במעבר פטרה להוריד את הציציות והכיפות שלהם כדי להיכנס לירדן. לאחר שהם סירבו בתוקף, הירדנים אסרו את כניסתם. הביקור התקיים במסגרת כנס סגני ראשי ערים באילת.

בעקבות המקרה הבוקר, פנה ח"כ מיכאל מלכיאלי במכתב בהול לשר החוץ ישראל כץ לכנס ישיבה דחופה לבירור העניין. "הדבר מזכיר תקופות אפילות מהעבר של העם היהודי, אין מדינה בעולם שמסוגלת לדרוש זאת, ואסור שדבר זה יעבור בשתיקה ויהווה תקדים מסוכן לבאות".

אני חושב שאין מקום להורות על הורדת הסממנים היהודים, אך מאידך בוודאי שצריך להיות קשובים להתראות ולכוחות הביטחון, ומשום כך אני מקווה שמשרד החוץ והביטחון יגבשו הנחיות ברורות, מתוך תקווה שהממשל בירדן יקח אחריות ויבין שכיפה וציצית הינם חלק בלתי נפרד מהזהות היהודית.

חלק מהנציגים החרדיים ודתיים נשמעו להוראות, אולם רובם החליטו לשוב על עקבותיהם ולחזור למלון מבלי לחצות את מעבר הגבול.

הפנייה הבהולה לשר החוץ

סגן ראש עיריית י-ם, יוסי דייטש אמר הבוקר לרדיו 'קול חי' כשהוא בגבול ישראל-ירדן: "הגענו סגני ראשי הערים לטיול בפטרה, ודרשו מאיתנו להסיר את הכיפות והציציות, מזעזע לראות כאן ערימה של כיפות וציציות, זו אנטישמיות וביזיון".

סגן ראש מועצת שומרון, דוידי בן ציון, צייץ בטוויטר: ''שאלתם את עצמכם איך נראה הסכם 'שלום'? ובכן, ככה: כבר שעה וחצי מעוכבים כמעט 100 סגני ראשי ערים במעבר הגבול לירדן, למה? כי תפסו על אחד הסגנים ציצית, השם ישמור. ככה אני אוהב את השלום שלי''.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום