דיווחים: נתניהו שוקל לבקש חסינות, ככל הנראה רגע לפני תום ה-30 יום

רה"מ נדרש להכריע תוך 30 יום אם לבקש מהכנסת להעניק לו חסינות, נתניהו נוטה לבקש אך כרגע אין לו רוב למהלך והוא מתלבט נתניהו אם העלאת הנושא ישרת או יזיק לקמפיין הבחירות. ח"כים בליכוד סבורים שנתניהו לא יכול לכהן בלי חסינות

פוליטי 2.12.2019 | 23:05

תומר נויברג, פלאש 90

לראש הממשלה בנימין נתניהו נותרו 30 ימים לבקש חסינות מהכנסת, ולמרות שהוא שוקל לעשות זאת, הוא טרם הכריע בסוגיה – כך דווח ב'חדשות 13'. על פי הדיווח, יש הסבורים שנטיית נתניהו היא לבקש חסינות, אך הדבר לא ברור, כיוון שייתכן שמהלך כזה יכול להזיק לו מבחינה ציבורית במקרה של בחירות חוזרות.

על פי הדיווח של ספי עובדיה, נכון לעכשיו נראה שלראש הממשלה אין רוב בכנסת לבקשת חסינות. נוסף על כך, אם תוקם ועדת כנסת שתדון בנושא, החלטתה תגלוש לעבר מערכת הבחירות שנראה כי היא מתקרבת. בשל כך, נתניהו מתלבט אם דיון בסוגיה, שיציף את מצבו המשפטי לקדמת סדר היום, ישרת את קמפיין הליכוד – או יזיק לו.

ב'חדשות 12' דווח כי ההערכה במערכת הפוליטית היא שנתניהו יבקש ברגע האחרון את החסינות, בתום 30 הימים. ככל שיתקרב מועד ההליכה לבחירות, יהיה קשה יותר לכנס את ועדת הכנסת. מלבד זאת, חלק מחברי הכנסת בליכוד חושבים שנתניהו יוכל לנצח בבחירות ולהשיג את 61 האצבעות שיאפשרו לו לקבל את החסינות – אך על מנת שזה יקרה יהיה עליו להגיש את הבקשה ב-30 הימים הקרובים.

עוד דיווחה דפנה ליאל כי, חברי כנסת מהליכוד, בהם מיקי זוהר ושלמה קרעי, שמשוחחים עם נתניהו בתקופה האחרונה אומרים לו שהוא לחייב את החסינות אחרת איך הוא יצליח לשכנע את הציבור שביכולתו לנהל את המדינה אם כל יום הוא יתייצב בבית המשפט. לדבריהם, נתניהו חייב לשכנע את הציבור שיש אופק שלטוני.

כזכור, היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט מסר היום ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין את כתב האישום המתוקן נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. במכתב ששיגר היועמ"ש לאדלשטיין נכתב כי כתב האישום יוגש לבית המשפט המחוזי בירושלים וכן שובצה בו רשימת שמות עדי התביעה. החל מהיום עומדים לרשותו של נתניהו 30 יום להגשת בקשה לחסינות.

יועמ"ש הכנסת, עו"ד איל ינון, פרסם היום חוות דעת לפיה לא ניתן לחייב את הקמתה של ועדת כנסת, שהיא הוועדה המוסמכת לדון בבקשת החסינות של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אם יחליט להגיש אותה. עם זאת, ינון הבהיר כי לא קיימת מניעה להקים את ועדת הכנסת, אם יהיה לכך רוב במליאה. מכך עולה כי הדבר תלוי בחברי סיעת "ישראל ביתנו".

חדשות JDN

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום