הערכה: עד יום רביעי יחולקו תפקידי השרים - מקלב דורש תפקיד

במערכת הפוליטית מעריכים כי נתניהו יחלק עד יום רביעי הקרוב את ארבעת התיקים בהם הוא מחזיק וזאת בעקבות עתירה שהוגשה לבג"צ להורות לו לשחרר מידיו את התיקים בעקבות כתב האישום | ליצמן ישודרג | לעומת זאת, דרעי, סמוטריץ' ומקלב דורשים גם הם שדרוג

פוליטי 2.12.2019 | 19:29

ליצמן, מקלב, דרעי, סמוטריץ צילום: יונתן זינדל - הדס פרוש, פלאש 90

הערכה במערכת הפוליטית ובסיעות החרדיות כי ביומיים הקרובים ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי להעביר מידיו את תפקידי השרים בהם הוא מחזיק וזאת לקראת דיון שצפוי להתקיים בבג"צ בקרוב, בעקבות עתירה שהגישה התנועה לאיכות השלטון, שיעסוק בהתפטרותו מתפקידי השרים בהם הוא מחזיק בעקבות כתבי האישום שהוגשו נגדו.

בעקבות כך, כבר ביומיים הקרובים צפוי ראש הממשלה להעביר מידיו את ארבעת התיקים, בריאות, רווחה, תפוצות וחקלאות כאשר בסיעות החרדיות ובצלאל סמוטריץ' דורשים תפקידים.

סגן שר הבריאות חבר הכנסת יעקב ליצמן צפוי להתמנות עד יום רביעי לתפקיד שר הבריאות וזאת לאחר שקיבל את אישור מועצת גדולי התורה כפי שפורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים'.

בנוסף, השר דרעי דרש לקבל לידי ש"ס שני תפקידים נוספים, כאשר בש"ס מעוניינים להחזיק בתיקי החקלאות והרווחה, כשהערכה היא שדרעי לא ימנה שרים חדשים אלא יעביר את משרד החקלאות לידי השר ועקנין ויחזיק בעצמו את משרד הרווחה.

גם שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' דורש תוספת בדמות תיק התפוצות, שלטענתו אמור לעבור לידיו כפי שסוכם מבעוד מועד, אולם נתניהו טרם קיים דיון בעניין ולכן עדיין לא בטוח שדרעי או סמוטריץ' יקבלו את כל מבוקשם.

בנוסף, אל הפסטיבל הצטרפה באופן רשמית גם סיעת 'יהדות התורה', כאשר במהלך ישיבת הסיעה העלה היום (שני) חבר הכנסת אורי מקלב דרישה להתמנות לתפקיד סגן שר במעמד שר, או שר, כשהוא תקף את העובדה שמפלגת 'ימינה' עם שבעה מנדטים מחזיקה בשלושה משרדים גדולים - בנט בביטחון, פרץ בחינוך וסמוטריץ' בתחבורה, לעומת 'יהדות התורה' עם אותו מנין מנדטים.

במהלך הדיון הביע סגן השר יעקב ליצמן נכונות לדרוש את התפקיד עבור חבר הכנסת מקלב, כאשר מי שאמור לעשות זאת בפועל הוא יו"ר 'דגל התורה' חבר הכנסת משה גפני, המייצג את חבר הכנסת מקלב בדיוני ראשי הסיעות.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום