נתניהו: "כשיש טענה אמיתית לא צריך 333 עדים, וכשאין גם הם לא יועילו"

ראש הממשלה בתגובה לכתב האישום המתוקן שהגיש נגדו היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, הכוללת את רשימת עדי התביעה ומיקום משפטו הצפוי: "כשיש טענה אמיתית לא צריך 333 עדים, וכשאין טענה אמיתית גם 333 עדים לא יועילו"

פוליטי 2.12.2019 | 19:29

מרק ישראל סלם, POOL

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב הערב לכתב האישום המתוקן שהגיש נגדו היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, הכוללת את רשימת עדי התביעה ומיקום משפטו הצפוי: "כשיש טענה אמיתית לא צריך 333 עדים, וכשאין טענה אמיתית גם 333 עדים לא יועילו", כתב נתניהו בחשבון הטוויטר שלו.

כזכור, היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט מסר היום ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין את כתב האישום המתוקן נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. במכתב ששיגר היועמ"ש לאדלשטיין נכתב כי כתב האישום יוגש לבית המשפט המחוזי בירושלים וכן שובצה בו רשימת שמות עדי התביעה. החל מהיום עומדים לרשותו של נתניהו 30 יום להגשת בקשה לחסינות.

רשימת 333 עדי התביעה כוללת בין היתר 122 אנשי משטרה ורשות ניירות ערך, את השרים גלעד ארדן, יריב לוין וזאב אלקין, מספר 2 בכחול לבן יאיר לפיד, עדי המדינה ארי הרו, ניר חפץ ושלמה פילבר, עו"ד דוד שמרון, אנשי העסקים ארנון מילצ'ן, גיימס פאקר ורון לאודר, ראשי מערכות הביטחון לשעבר תמיר פרדו ויובל דיסקין ורבים אחרים.

הציוץ שפרסם נתניהו בטוויטר

יועמ"ש הכנסת, עו"ד איל ינון, פרסם היום חוות דעת לפיה לא ניתן לחייב את הקמתה של ועדת כנסת, שהיא הוועדה המוסמכת לדון בבקשת החסינות של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אם יחליט להגיש אותה. עם זאת, ינון הבהיר כי לא קיימת מניעה להקים את ועדת הכנסת, אם יהיה לכך רוב במליאה. מכך עולה כי הדבר תלוי בחברי סיעת "ישראל ביתנו".

כזכור, היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, החליט להגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה, ח"כ בנימין נתניהו, בגין עבירות של לקיחת שוחד ומרמה והפרת אמונים בפרשת "4000", ובגין עבירות של מרמה והפרת אמונים בפרשות "1000" ו-"2000", אותן ביצע לכאורה במהלך כהונתו כראש הממשלה וכשר התקשורת.

עוד החליט היועץ המשפטי לממשלה, על פי המלצת הפרקליטות, להגיש כתב אישום גם נגד בני הזוג שאול ואיריס אלוביץ' בעבירות של מתן שוחד, שיבוש מהלכי משפט והדחה בחקירה, בפרשת "4000", וכן בעבירות נוספות נגד שאול אלוביץ'. עוד החליט היועץ המשפטי לממשלה, על פי המלצת הפרקליטות, להגיש כתב אישום גם נגד בעל השליטה והעורך האחראי של קבוצת "ידיעות אחרונות", ארנון (נוני) מוזס, בעבירה של הצעת שוחד בפרשת "2000". הודעות על כך נמסרו לבאי-כוחם של המעורבים.

חדשות JDN

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום