גנץ: לא נתמוך בברית הגנה אם היא תגביל את ישראל

יו"ר כחול לב התייחס היום לקריאות של בנימין נתניהו להקים ממשלת אחדות כדי לנצל את ההזדמנות הבינלאומית לכינון ברית הגנה בין ישראל לארה"ב • "חשש כבד עולה כי ראש ממשלה, שעסוק בעצמו, יאפשר לכבול את ידי כוחות הביטחון בניגוד לעמדה שהביעה מערכת הביטחון"

מדיני 2.12.2019 | 18:23

אלעד מלכה

יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ, התייחס היום לקריאות של בנימין נתניהו להקים ממשלת אחדות כדי לנצל את ההזדמנות הבינלאומית לכינון ברית הגנה בין ישראל לארה"ב. לדברי גנץ, "כחול לבן בראשותי לא תתמוך בהסכם בינלאומי שיגביל את פעולתה של מדינת ישראל ואת יכולתו של צה"ל להגן עליה מול האיומים העומדים מולה. יש לי הערכה עמוקה ליחסים האסטרטגים עם ארצות הברית, בת בריתנו שאיתה אנו חולקים ערכים זהים ואינטרסים משותפים. אבל חשש כבד עולה כי ראש ממשלה, שעסוק בעצמו, יאפשר לכבול את ידי כוחות הביטחון בניגוד לעמדה שהביעה מערכת הביטחון לאורך עשרות שנים".

סוגיית ברית ההגנה בין ארה"ב לישראל הועלתה בציוץ של הנשיא טראמפ, כמה ימים לפני מערכת הבחירות לכנסת ה-22, כאשר טראמפ רמז שהנושא הזה על הפרק.

היום בבוקר בעת אירוע באשקלון ציין נתניהו, שבשיחת הטלפון שלו אתמול, עם הנשיא טראמפ, סוגיית ברית ההגנה עלתה שוב על הפרק.

יצוין שברית הגנה מצריכה שנים של מו"מ ודיונים מול הקונגרס האמריקאי וגם אישרור של שני שלישים מן הסנאט האמריקאי, דבר שאינו פשוט בפני עצמו. בנוסף, בצמרת הבטחונית בישראל קיימת מחלוקת ארוכת שנים על מגבלותיה ונחיצותה של ברית הגנה עם ארה"ב. בין השאר, הובעו בעבר חששות שברית הגנה תכבול את ידיה של ישראל, במיוחד בנוגע לתקיפות ישראליות נגד מתקני גרעין באיזור המזרח התיכון. לברית הגנה יש השלכות כבדות מבחינה אסטרטגית.

גלובס

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום