המחנה הדמוקרטי: "להקים ועדת כנסת להסרת חסינות נתניהו"

סיעת המחנה הדמוקרטי פנתה היום אל יו"ר הוועדה המסדר חבר הכנסת אבי ניסנקורן ודרשה מימנו לפעול להקמתה של ועדת כנסת שתפעל להסרת חסינותו של ראש הממשלה נתניהו

פוליטי 2.12.2019 | 16:43

אבי ניסנקורן צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90

סיעת המחנה הדמוקרטי פנתה היום (שני) ליו"ר הוועדה המסדרת ח"כ אבי ניסנקורן (כחול לבן) בדרישה להקים ועדת כנסת שתדון בחסינות נתניהו. במכתב שנשלח לח"כ ניסנקורן, הדגישו חברי הסיעה כי הליך הסרת החסינות נדרש בדחיפות על מנת למנוע מנתניהו לעכב את פתיחת משפטו למועד לא ידוע

גם על פי חוות הדעת של היועץ המשפטי לכנסת שהתקבלה בדקות האחרונות נכתב, ניתן בהחלט להקים וועדת כנסת. אם לא תוקם, תשקול הסיעה פניה לבית המשפט.

יו"ר המחנה הדמוקרטי ח"כ ניצן הורוביץ: "ראש הממשלה המואשם בשוחד יעשה הכל כדי לדחות את המשפט ולחמוק מהדין. העובדה שכנסת והמדינה כולה בשיתוק פוליטי, משחקת לידיו. אסור לתת לחרפה הזו יד. הועדה המסדת בראשות אבי ניסנקורן חייבת להביא הצעה להקמת ועדת כנסת ולאפשר את הסרת חסינותו של נתניהו. החוק מאפשר זאת, ההליך הדמוקרטי מחייב זאת"

יו"ר הסיעה ח"כ תמר זנדברג: "הוועדה המסדרת צריכה להקים ועדת כנסת באופן מיידי- הדבר בסמכותה החוקית והוא גם הדבר הנכון לעשות. לנתניהו יש עניין להעצים את המשבר הדמוקרטי שישראל מצויה בו כדי לחמוק ממשפט צדק. לכנסת אסור לאפשר לזה לקרות".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום