גנץ הציג מתווה אחרון לנתניהו; כחול לבן הסירה הוטו על החרדים

לקראת סיום המועד ובמאמץ אחרון למנוע בחירות שלישיות, דיבר היום יו"ר כחול לבן בני גנץ בישיבת סיעת המפלגה והציג בפני ראש הממשלה נתניהו מתווה פשרה אחרון להקמת ממשלת אחדות • "מבין שנצטרך לקבל הצעות פשרה, אך לא הצגות פשרה. מוכנים לאפשר רוטציה" 

פוליטי 2.12.2019 | 15:00

בנימין נתניהו/בני גנץ צילום: הדס פרוש, פלאש 90

הישורת האחרונה: לקראת סיום המועד בו ניתן להרכיב ממשלה ולמנוע בחירות, בכחול לבן החלו לרדת מהעץ והם מסירים את הוטו שהטילו על הסיעות החרדיות והדתיות החברות בגוש הימין. בישיבת הסיעה הציג חבר הכנסת בני גנץ מתווה אחרון להקמת ממשלת אחדות.

בפתח ישיבת הסיעה אמר חבר הכנסת גנץ: "בניגוד לאחרים- אינני רוצה להעמיד את אזרחי ישראל בפני בחירות יקרות ומיותרות. בפוליטיקה אי אפשר להשיג 100%. פוליטיקה היא אומנות הפשרות. ופשרות בין ערכים הן נכונות כשהן באות לשרת מטרות. מטרות גדולות למען העם והארץ ולא מטרות שבאות לשרת אינטרסים אישיים".

"אני מבין שחלק מהפשרות - שלא נרכיב את ממשלת החלומות - אך לא אהיה מוכן שנרכיב ממשלת בלהות" אמר גנץ. "אני מבין שנצטרך לקבל הצעות פשרה, אך לא הצגות פשרה".

"בכדי להעביר הצעות פשרה" הבהיר יו"ר כחול לבן, "אין צורך בהדלפות, בשיחות עם מקורבים או שיחות סגורות".

"אני קורא לנתניהו", הכריז גנץ "אכן יש פשרות בחיים. כחול לבן ניצחה בבחירות, אבל אנחנו מוכנים לאפשר רוטציה ביננו במסגרת ממשלת אחדות. אני אחל בכהונה של שנתיים, בזמן שאתה תוכל להישאר בראשות הליכוד ולטפל בעניינך. אני מבטיח שנמצא עבורך את המעמד ההולם את מצבך הייחודי. כזה שיאפשר לך לחזור אם תנקה את שמך".

בדבריו נשאל חבר הכנסת גנץ לגבי הוטו שהטילה מפלגתו על הסיעות החברות בבלוק הימין. גנץ התחמק מלהשיב אך אמר: "אין לנו בעיה עם מסורתיים וחרדים אם יסכימו לקווי היסוד רק שלא הגענו לדון בדברים האלה כי נתניהו עומד כמו חסם בדרך".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום