התפרע בכביש ללא רישיון בתוקף מזה שנתיים ויצא בזול

תושב חיפה נעצר על ידי שוטר לאחר שעקף רכבים בצורה מסוכנת וכמעט גרם לתאונה. בנוסף גילה השוטר כי רישיון הנהיגה שלו לא בתוקף למעלה משנתיים. מה העונש שפסק לו בית המשפט?

חדשות בארץ 2.12.2019 | 11:03

שוטרי תנועה בפעולה. אילוסטרציה צילום: פלאש 90

תושב חיפה בן 44 נעצר על ידי המשטרה בכביש 2, לאחר שעקף כלי רכב במהירות מופרזת וכמעט גרם לתאונה. אם זה לא מספיק אז השוטר נדהם לגלות כי האיש נוהג ללא רישיון נהיגה בתוקף למעלה משנתיים. משמעות הרשעה בכל אחד מסעיפי העבירה בהם הואשם הנהג היא 8 נקודות חובה בגין כל סעיף אישום, פסילה בפועל של מספר חודשים, פסילה על תנאי וקנס.

עו"ד ניר לרך המתמחה בתחום התעבורה, שייצג את הנהג בבית המשפט, בחן את חומר הראיות בתיק זה וכתב האישום תוקן לתקנה ללא ניקוד, ללא פסילה בפועל ועם 1500 שקל קנס בלבד.

עו"ד לרך הסביר כיצד הגיע להישג הזה, "לאחר בחינת חומר הראיות בתיק, נתגלו מספר כשלים ראייתיים כבדי משקל בתיק זה, הנהג הואשם כי רישיון נהיגתו פקע מעל לשנתיים ובבדיקה שערכתי התברר כי רישיון נהיגתו היה בתוקף, לא זאת בלבד על פי חומר הראיות לא ברור היה מדוע הואשם הנהג בעבירה חמורה של נהיגה בקלות ראש".

לדבריו, לאחר שהוצגו לנציגי המאשימה הכשלים הראייתיים הרבים בתיק זה ובאדיבותם, תוקן כתב האישום לעבירה קלה הרבה יותר וללא ניקוד. בנוסף ציין עו"ד לרך "אין אנו מעודדים ביצוע עבירות תעבורה כאלו או אחרות, ההיפך הוא הנכון, אך תמיד יש לבחון לעומקם של דברים את הראיות בכל תיק ותיק".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום