"צא, צא, לצאת עכשיו": פרטים חדשים מפעולת הסיירת שהסתבכה בחאן יונס

ערוץ אל-ג'זירה פרסם הקלטות מההיתקלות ברצועת עזה שאירעה לפני שנה ובה נהרג סא"ל מ'. בהקלטות שפרסם הערוץ נשמעים הלוחמים במהלך האירוע. פעילי הזרוע הצבאית של חמאס סיפרו לערוץ כי החיילים הישראלים עוררו את חשדם בשל מראם השונה

חרבות ברזל 1.12.2019 | 23:23

צילום ערבי

ערוץ אל-ג'זירה פרסם היום (ראשון) פרטים חדשים על הפעולת סיירת מטכ"ל שהסתבכה בחאן יונס ברצועת עזה לפני שנה, בה נהרג קצין צה"ל סא"ל מ'. בתחקיר ששודר ב"אל-ג'זירה" פורסמה הקלטה מהרגע שבו נחשפו החיילים וניסו להימלט, בהקלטה נשמעים הלוחמים הישראלים צועקים בערבית "צא, צא, לצאת עכשיו". בחלק אחר בהקלטה נשמעים הלוחמים אומרים: "זה עורק ראשי". מתחקיר צה"ל עלה כי סא"ל מ' נהרג מאש חבריו במהלך חילופי הירי.

"מספר אנשים עוררו את חשדי". שחזר בתחקיר אחד מאנשי חמאס את הרגעים הדרמטיים שהובילו לחשיפת הכוח, "שאלתי אותם מדוע הם נמצאים באזור. הדרך שבה הם נסעו ליעדם עוררה את החשד שלי"‎.

פעילי הזרוע הצבאית של חמאס סיפרו לאל-ג'זירה כי החיילים הישראלים עוררו את חשדם בשל מראם השונה, לכן הם החלו לחקור אותם. לפי הפרסום, בתגובה לשאלות פעילי חמאס, אמרו החשודים כי הגיעו למקום כדי לבקר את קרוביהם בבית חולים.

בהמשך, ערכו אנשי חמאס חיפוש, והלוחמים הישראלים הראו תעודות זהות פלסטיניות מזויפות ונחקרו במשך 40 דקות. הכוח הצליח להימלט תוך שתי דקות, בתום עימות מטווח קצר, והשאיר בשטח אמצעים טכנולוגיים, שתיעוד שלהם פורסם בערוץ.

בערוץ הערבי פורסם גם תיעוד ממצלמות הכוח עצמו, שבו נראים הלוחמים כשהם יורדים מהמשאית שבה נסעו. על פי הערוץ, כמה ימים טרם המבצע, צה"ל הפציץ מצלמות אבטחה שהוצבו באזור הגדר ממנו נכנס הכוח. עוד דווח כי אחד מהמשתתפים בפעולה, לא הסתנן לרצועה אלא נכנס דרך מעבר ארז תחת הכסות של אג'וא סנטוס, עובד ממוצא פורטוגלי בארגון צדקה בשם Humedic. לפי התחקיר של אל-ג'זירה, הוא הכניס ציוד שהכוח השתמש בו, ולאחר מכן – נעלם.

כזכור, בחודש נובמבר שעבר נהרג קצין צה"ל, סא"ל מ', במהלך חילופי אש שהתפתחו בזמן פעילות מבצעית של כוח מיוחד של צה"ל בעומק רצועת עזה. קצין נוסף נפצע באורח בינוני. למחרת אמר דובר צה"ל כי "סא"ל מ' ראוי להצדעה על פעולות שביצע שהביאו לעליונות ישראל על אויביה. מעשיו לא יתפרסמו. אנחנו נלמד לקחים מהאירוע. מטרת הפעולה לא הייתה חיסול או חטיפה. פעולות מהסוג הזה נשקלות בכובד ראש ואחרי הכנות רבות. הלילה קרה דבר אחר. מבצע החילוץ היה הרואי ללא נפגעים נוספים. הכוח הצה"לי נפגע באירוע הראשון".

חדשות JDN

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום