דרמה בשחקים: מטוסי הקרב המריאו לעבר המטוס מישראל

בשל תקלת קשר, מטוס בואינג 767 שהמריא מישראל לעבר ארה"ב, גרם למטוסי קרב בריטיים לצאת לעברו • "אנשים הרגישו את הבתים שלהם זזים, ואזעקות רכבים הופעלו"

חדשות בעולם 1.12.2019 | 18:40

אילוסטרציה צילום: pixabay

מטוס בואינג 767 שהיה בבעלות אל-על בעבר, איבד קשר מעל שמי בריטניה בדרכו לארה"ב לפנות בוקר, מה שגרם למטוסי טייפון של חיל האוויר הבריטי לזנק לעברו, דבר שגרם לתושבים רבים להתעורר באמצע הלילה.

מטוסי הטייפון הוזנקו לעבר המטוס שהמריא מישראל לכיוון ארצות הברית, ובעקבות תקלת קשר שמנעה תקשורת תקינה בין הטייסים לבקרה האווירית הבריטית בזמן שהמטוס עבר מעל לונדון, הוזנקו לעברו מטוסי קרב, כך מדווח איתי בלומנטל באתר Ynet.

המטוס שהמריא אתמול מנתב"ג, עושה בשעה זו את דרכו לנמל התעופה פורטסמות' שבארה"ב, אך הוא הספיק לעורר בהלה גדולה מעט אחרי השעה 4:00 בלילה (שעון מקומי), כאשר מטוסי הקרב שהמריאו לעברו גרמו לבהלה גדולה בקרב תושבי לונדון שהתעוררו מהבומים העל-קוליים.

דובר חיל האוויר הבריטי מסר לתקשורת בבריטניה, כי "שני מטוסי קרב מסוג טייפון הוזנקו לקראת השעה 04:09 לעבר מטוס שאבדה איתו התקשורת במרחב האווירי של בריטניה, כחלק מנוהל תגובה מהירה". עוד מסר דובר חיל האוויר הבריטי, כי "מטוסי הקרב שהוזנקו לעברו חזרו מיד לבסיסם לאחר שהתקשורת איתו חודשה."

עוד דווח איתי בלומנטל, כי המטוס שעורר בהלה פעל בעבר בשירות אל על, אך נמכר לאחרונה לחברת ליסינג מגרמניה.

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', מאות מתושבי לונדון דיווחו כי שמעו 'פיצוץ' גדול ברחבי לונדון, הפיצוץ נשמע מצפון לונדון ועד הרטפורדשייר.

הפיצוץ הגדול נשמע בסביבות השעה 4.20 לפנות בוקר, שעון מקומי, אנשים הרגישו את הבתים שלהם זזים, ואזעקות רכבים הופעלו.

חשבון הטוויטר של המשטרה בלונדון צייץ מיד לאחר מכן: "אנו מודעים לדיווחים על מפץ חזק באזור צפון לונדון. אין דיווחים על פיצוץ והמשטרה בוחנת את האירוע. אין סיבה לדאגה ציבורית."

מטעם מכבי האש של לונדון נאמר ל"מירור אונליין" שהם "לא חושבים שזה משהו מבשר רע".

גולשים בטוויטר צייצו על הרעש האדיר וגולשת בשם נטאשה כתבה: "זה עתה התעוררתי בעקבות פיצוץ אדיר בצפון מערב לונדון. מישהו אחר גם שמע את זה?"

גולש בשם עומר צייץ: "אני יכול לשמוע מסוקים עכשיו בצפון מערב לונדון, וגם אשתי שומעת הזעקות. דאגה כשיש לך ילדים ששומעים את המפץ הזה".

"אני גר בהרטפורדשייר והייתי בטלפון עם מישהו במרכז לונדון" כתב מייק. "שמעתי פיצוץ 10-15 שניות לפני שהם שמעו זאת."

גולש אחר, ניק קוואן הוסיף: "מישהו בלונדון הצפונית יודע מה היה הרעש הזה? נשמע כמו פיצוץ וזה הרעיד את הבית? דפיקות לב. לא טוב."

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום