חברון: לוחמי צה"ל ירו לעבר 3 חשודים, אחד נהרג ושניים נוספים נעצרו

צה"ל זיהו הלוחמים שלושה חשודים משליכים בקבוקי תבערה דולקים לעבר רכב ישראלי שנע על הציר. הלוחמים הגיבו בירי וזוהתה פגיעה באחד החשודים. שני החשודים הנוספים נעצרו על-ידי הלוחמים והועברו לחקירת כוחות הביטחון

חרבות ברזל 30.11.2019 | 21:48

אילוסטרציה | פלאש 90

במהלך פעילות מבצעית של לוחמי צה"ל לסיכול פיגועים, סמוך לכפר "בית עווא" שבמרחב החטיבה המרחבית "יהודה", זיהו הלוחמים שלושה חשודים משליכים בקבוקי תבערה דולקים לעבר רכב ישראלי שנע על הציר. הלוחמים הגיבו בירי וזוהתה פגיעה באחד החשודים. שני החשודים הנוספים נעצרו על-ידי הלוחמים והועברו לחקירת כוחות הביטחון, כך נמסר מדובר צה"ל.

האירוע מצטרף לשורת אירועים של הפרות סדר אלימות בהם האירוע ביום שישי אחר הצהריים שבו התגודדו עשרות בודדות של צעירים פלסטינים בסביבת גדר המערכת המזרחית לחאן יונס, וזאת למרות ההודעה על ביטול אירועי "צעדות השיבה" ברביעי. הצעירים ניסו לחבל בגדר וזרקו מטענים, כשבשלב מסוים, הודיע משרד הבריאות בעזה כי אחד מהם, נער כבן 16, נפגע מירי צה"ל בבטנו, פונה לבית החולים ומת מפצעיו. עוד נמסר כי חמישה פלסטינים אחרים נפצעו.

ההרוג, פהד אלאסטל בן ה-,16, השתתף ככל הנראה בהתקהלות העצמאית שהגיעה לגבול, כיוון שחמאס עמד במילתו וביטל את ההפגנות השבועיות בפעם השלישית ברציפות במסגרת המגעים להסדרה עם ישראל. בצה"ל אמרו כי הטענה על נסיבות מותו תיבדק – אך ציינו כי כמה עשרות בודדות של מתקהלים הגיעו למרחב הגבול בדרום רצועת עזה, השליכו מטענים לעבר הכוחות וניסו לחבל בגדר. "לוחמי צה"ל הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות ובירי רוגר", נמסר.

חדשות JDN

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום