מלך ירדן: "מדיניותה החד צדדית של ישראל תבעיר את המזרח התיכון"

דיווחים על תמרון צבאי נרחב שביצעה ירדן בתחילת השבוע המדמה עימות עם ישראל תוך שימוש בטנקים, מטוסים ומסוקים ובנשק רב במטרה "להשמיד את חיל החלוץ של האויב ואת הגשרים שלו". דיווח נוסף, "אנשי צבא ירדנים נצפו כשהם מתאמנים בהר הבית"

מדיני 29.11.2019 | 13:58

סלימן קנדר, פלאש 90

באיגרת שהתפרסמה לרגל "יום ההזדהות עם העם הפלסטיני" המצוין ברחבי הממלכה, מתריע עבדאללה מלך ירדן מפני "המשך היעדר פתרון לסוגיה הפלסטינית והקיפאון המדיני עם ישראל". לדברי המלך, "המשך צעדיה החד צדדיים של ישראל, הפקעת האדמות והפרת החוק הבינלאומי מהווים מתכון לאי יציבות ועלולים להביא להמשך הסכסוך, לתסכול ולקיצוניות".

לדברי המלך, "רק פתרון שתי המדינות יביא שלום כולל וצודק. החלופה היא מדינה אחת עם הפרדה גזענית וחוקים לא שיוויוניים. נמשיך לתאם עם הרשות כדי לשמור על ערביות ירושלים ולהדוף את הניסיונות לשנות את ההיסטוריה שלה ואת ההפרות הישראליות נגד מסגד אל אקצא והר הבית".

יצוין, כי על פי דיווח של "המכון לחקר תקשורת במזרח התיכון", בתחילת השבוע קיימה ירדן תרגיל המדמה עימות עם ישראל. על פי הדיווח מדובר בתמרון צבאי בשם "חרבות כראמה" (על שם מבצע צבאי של ישראל נגד פת"ח בשנת 1968 שהתנהל סמוך לכפר כראמה ובו השתתף צבא ירדן לצד פת"ח), שהתקיים בנוכחות המלך, מה שנראה כמסר המכוון לישראל. מהדיווח בסוכנות הידיעות הרשמית הירדנית 'פטרה' ובעיתונות הירדנית עולה, כי התמרון דימה קרב הגנה שנועד לבלום פלישה לירדן. עוד נמסר כי בתמרון נעשה שימוש בטנקים, מטוסים ומסוקים ובנשק רב במטרה "להשמיד את חיל החלוץ של האויב ואת הגשרים, שעשויים לשמש כנקודות מעבר" לתוך שטח ירדן.

יצוין, כי בדיווחים הרשמיים בירדן לא הוזכר שמה של ישראל לאך הדבר השתמע מהכינוי שהוענק לתרגיל.

במהלך השבוע, פרסמה תנועת רגבים תיעוד בו נצפים אנשי צבא ירדנים כשהם מתאמנים בהר הבית. בתנועה פרסמו את התיעוד, בו נראים אנשי כוחות כיבוי והצלה ירדניים מתאמנים בהר הבית, עם הכיתוב, "אולי את העתירה כנגד הקמת המסגד הלא חוקי בשער הרחמים, היינו בכלל צריכים להגיש נגד ממשלת ירדן?תוך קריאה לראש הממשלה".

את התיעוד מסיימת התנועה בקריאת השכמה לראש הממשלה, "ראש הממשלה נתניהו איך אתה מאפשר זאת?!".

חדשות JDN

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום