דיווח לבנוני: חודשו המגעים להשגת הסדרה בין חמאס לישראל

במסגרת השיחות בין חמאס למתווכים עם ישראל, דובר על רגיעה ארוכת טווח שתכלול גם את סוגיית השבויים, והטבות לפלסטינים, דוגמת הקמת מתקן התפלת מים ובית חולים חדש ברצועה. גורם בכיר: "אין עדיין פריצת דרך בנושא השבויים והנעדרים"

חרבות ברזל 29.11.2019 | 10:40

פלאש 90

העיתון הלבנוני אל-אח'באר מדווח הבוקר (שישי) כי ביומיים האחרונים התחדשו השיחות בין ארגון הטרור חמאס למתווכים עם ישראל, אודות הסכם רגיעה ארוך טווח, שיכלול גם את סוגיית השבויים והנעדרים ברצועת עזה. על פי הדיווח, תמורת רגיעה ארוכת טווח בעזה נשקלות הטבות לפלסטינים, דוגמת הקמת מתקן התפלת מים במימון טורקי ובית חולים חדש במימון אמריקני, והנחת קו מתח חדש.

לפי הדיווח, מצרים, גורמים בינלאומיים וקטארים חידשו את המגעים עם ארגון הטרור השולט ברצועה, במקביל להעלאת מצב הכוננות בקרב הפלגים הפלסטינים. גורם בארגון חושף כי המגעים התחדשו ביומיים האחרונים, במיוחד עם שירותי הביון המצריים, כאשר השליח המיוחד של האו"ם לתהליך השלום במזרח התיכון, ניקולאי מלדנוב, צפוי להיפגש בימים הקרובים עם הנהגת חמאס על מנת להשלים את שיחות הרגיעה.

גורם בכיר שמעורה בפרטי המשא ומתן צוטט ב'ווינט' אומר שלמרות הסימנים המעודדים אין עדיין פריצת דרך בנושא השבויים והנעדרים, אך הוא ציין שישנה ציפייה מסוימת שיישום ההבנות יוביל את הצדדים לפתוח בשיחות גם בנושא הרגיש של עסקת שבויים. בשבועיים האחרונים, מאז סיום מבצע חגורה שחורה, מאותתים בישראל ובחמאס על רצונם להגיע להסדרה עמוקה יותר ברצועת עזה שכוללת, לפי הדרישה הישראלית, את הפסקת צעדות השיבה בתמורה להקלות משמעותיות בסגר על הרצועה.

צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון.

מוקדם יותר השבוע נפגש שר הביטחון, נפתלי בנט, עם שליח האו״ם למזרח התיכון, מר ניקולאי מלאדנוב. הפגישה עסקה במצב הביטחוני, בדגש על הגזרה הצפונית ורצועת עזה. בהקשר לרצועת עזה, השניים דנו במספר נושאים הקשורים לשמירה על האינטרס הביטחוני הישראלי, בתוך כך החלטת השר למנוע החזרת גופות מחבלים והשלכותיה.

כזכור, אמש דווח כי בארגון הטרור חמאס שוקלים להשהות בחודשים הקרובים את ההפגנות על הגדר שנערכות מידי יום שישי בגבול רצועת עזה. זאת על מנת לתת עדיפות לנתיב ההסדרה עם ישראל. ביום רביעי הודיע הארגון כי השבוע לא תיערך הפגנה, זה השבוע השלישי ברציפות.

בחמאס חוששים כי הג'יהאד האסלאמי או ארגונים סוררים אחרים, יביאו להסלמה על הגדר. בארגון החליטו לתת עדיפות עליונה לנתיב ההסדרה מול ישראל. בארגון מאמינים כי הם יכולים להשיג יותר פירות כלכליים לרצועה באמצעות הסדרה, במקום הסלמה שביא לנזק רב לתושבים.

לאחר ההודעה על ביטול ההפגנות בשבוע שעבר, פרסם מתאם פעולות הממשלה בשטחים אלוף כמיל אבו רוקון הודעה בה כתב: "ישראל מחויבת להבנות עם מצרים ושאר המתווכים למען שיפור המצב ההומניטרי ברצועת עזה וכדי לפתור את סוגיית השבויים והנעדרים ולהשיב את גופותיהם של שני חיילי צה"ל והאזרחים המוחזקים (בעזה)".

חדשות JDN

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום