בני ברק: זו הסיבה שנדחתה הבקשה להקמת מעון ילדים

התנגדות השכנים התקבלה פה אחד - נדחתה בקשה להקמת מעון ילדים בבני ברק לאחר שהוועדה המקומית מצאה כי ברחוב אין אפילו מקום חניה אחד • הסיפור המלא

חדשות בארץ 26.11.2019 | 22:41

גן ילדים. אילוסטרציה צילום: pixabay

תושבים ברחוב אנילביץ' שבשכונת הפועלים א' בבני ברק, התנגדו להפעלת מעון ילדים בשכונה בטענה כי הוא יביא לכאוס תחבורתי באזור ואף יסכן את חייהם וחייהם של באי המעון. טענותיהם הובאו במסגרת כתב התנגדות נגד בקשה לשימוש חורג מהיתר למגורים. במסגרת הבקשה התבקשה הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בני ברק להתיר הפעלת מעון ילדים בבניין מגורים בן שתי קומות ברחוב אנילביץ 48 בבני ברק, הממוקם כאמור בלב שכונת הפועלים א' שבחלק הדרום מערבי בעיר. שכונה קהילתית ושקטה המאופיינת בבתים צמודי קרקע.

ההתנגדות לבקשה הוגשה באמצעות עו"ד ענת בירן ועו"ד רון נבון מענת בירן משרד עורכי דין.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בהתנגדותם טענו המתנגדים, כי הפעלת המעון תביא לכניסת רכבים רבים לרחוב ובהתאם תגרום לעומסי תנועה ומטרדי חנייה רבים. כמו כן הולכי רגל רבים, לרבות פעוטות, יאלצו ללכת על הכביש בשל צורתו החריגה של הרחוב (פחות מ-4 מטרים) אשר ממילא חסרות בו מדרכות בחלק מהמקומות לנוכח רוחבו הצר, המספיק בקושי למעבר של אדם אחד. לטענתם הדבר יביא לסכנת חיים של ממש. כבר היום בשל המצב התנועתי והתחבורתי ברחוב, תושבי השכונה חשופים לסיכון להיפגע מרכבים בכביש. לכן כך הם צופים, כי המצב עשוי להחמיר אף יותר כשמספר עוברי האורח באזור יעלה בשל הפעלתו של המעון.

בהקשר זה הביאו המתנגדים דוגמאות ממקרים דומים בעבר. כך למשל בית המשפט העליון קבע כי כאשר מבוקש שימוש חורג לצורך גן ילדים והדבר עלול להוביל למטרדים חריגים שיגרמו באופן ממשי בחיי התושבים, יש מקום לבחון העברת גן הילדים למקום אחר. על בסיס הלכה זו הביאו המתנגדים דוגמא נוספת בו ועדת הערר בחיפה החליטה כי אישור שימוש חורג מהיתר מגורים לגן ילדים יגרום לפגיעה תחבורתית ברחוב ולכן דחתה היא את הבקשה.

מעבר לכך המתנגדים התייחסו גם לעצם הגשת הבקשה לשימוש חורג. לטענתם הבקשה עומדת בסתירה מוחלטת לתקנון האגודה השיתופית, עליו חתומים מרבים הדיירים בשכונה כשוכרי משנה של האגודה השיתופית, ובכלל זה גם מבקשי הבקשה. התקנון אוסר על שוכרי המשנה לבצע כל שינוי בנכס שלא למטרת מגורים, אלא באישור האגודה השיתופית. לכן טוענים המתנגדים הפנייה לאישור הוועדה המקומית בבקשה למתן שימוש חורג היא ניסיון לעקוף את הקבוע בהוראות התקנות. כמו כן הם טוענים, כי ככל שתאשר הועדה המקומית את הבקשה לאישור חורג הרי שבכך היא אישרה בעצמה את הפרת התקנון.

בשולי הדברים טענו המתנגדים, כי כלל אין צורך במעון ילדים ברחוב שכן מרבית האוכלוסייה באזור היא אוכלוסייה מבוגרת.

בתום דיון בטענות המתנגדים, כך נודע ל'בחדרי חרדים', החליטה הוועדה המקומית לדחות פה אחד את הבקשה לשימוש חורג, תוך שהיא מנמקת החלטתה כי מצוקת החניה ברחוב מקשה עליה לאשר את הבקשה. "הועדה בחנה בכובד ראש את הבקשה להיתר, אולם מצוקת החניה ברחוב מקשה מאוד על אשור הבקשה. למעשה אין ולו חניה אחת שתשרת את המבוקש וכפועל יוצא, בהיעדר פיתרון חניה מינימלי, הועדה דוחה את הבקשה", כך צוין בהחלטה.

עו"ד ענת בירן מציינת כי "שינוי השימוש לצורך הקמת עסק למעון ילדים עולה לכדי סיכון בטיחותי בשל הרחוב הצר והכאוס התחבורתי שצפוי להיגרם. כמובן שאסור לאפשר שדבר כזה ייגרם, בטח ובטח שלא ברחוב שכלל אינו זקוק למעון ילדים שכן מרבית האוכלוסייה באזור היא אוכלוסייה מבוגרת עם מעט מאוד ילדים. כמו כן באשר לעצם הגשת הבקשה, הוועדה המקומית התבקשה שלא לתת יד להפרה כה גסה של תקנון האגודה השיתופית עליו חתומים המבקשים אשר נועד לשמור על אופיה השקט של השכונה והצביון הייחודי שלה. טוב עשתה הועדה המקומית שקיבלה את טענות המתנגדים ודחתה את הבקשה".

בחדרי חרדים

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום