כך מחו בשכונה התל אביבית נגד חילול השבת

במחאה על הפעלת תחבורה ציבורית בעיצומו של יום השבת בעיר תל אביב, יזמו תושבי שכונת תל כביר בעיר מחאה שקטה כדי למחות על חילול השבת • "ההמונים שרו לכה דודי לקראת כלה פני שבת נקבלה ברחובה של עיר"

חדשות בארץ 24.11.2019 | 13:15

אוטובוס. אילוסטרציה צילום: דוברות משרד התחבורה

לאור חילול השבת ההמוני כתוצאה מההחלטה שעברה במספר ערים בישראל על הפעלת תחבורה ציבורית ללא עלות בעיצומה של השבת, הדתיים והמסורתיים תושבי שכונת תל כביר התל אביבית ארגנו בערב שבת מחאה שקטה שבה השתתפו למעלה מאלף איש.

יוזמי המחאה הם בין היתר חבר מועצת העיר ויו"ר ש"ס המקומית אלחנן זבולון, תושב השכונה עורך הדין יהודה מושיוב ורבני השכונה.

תושב השכונה מספר ל'בחדרי חרדים', כי יו"ר ש"ס בתל אביב פנה לגורמים הרלוונטיים בעירייה כדי שלא יכנסו לפחות לתוך שכונת נווה עופר בתל כביר אך בקשותיו נפלו על אוזניים ערלות.

"למעלה מ60% אנשים מתושבי השכונה שומרי מסורת" הוא מדגיש ומוסיף כי "בשכונה מתגוררים למעלה מ- 50 משפחות אברכים ובשכונה ישנם שלושה כוללים שאחד מהם של הרב ישראל מושיוב למעלה מ 20 שנה".

עוד מוסיף חרדי תושב השכונה, כי "בשכונה ישנם למעלה מעשרה בתי כנסת והעירייה לא התחשבה בכך ואף הגדילה לעשות כי האוטובוס יעצור בתחנה מול הבית הכנסת המרכזי בשכונה".

יו"ר ש"ס המקומית כתב בחשבון הפייסבוק שלו: "מחאה גדולה על כבוד השבת. למעלה מ1000 איש יצאו לרחובה של עיר למען כבוד השבת בעיר תל אביב יפו במחאה שקטה".

"עם כניסת השבת התקבצו כ1000 איש בשכונת נווה עופר בעיר תל אביב יפו במחאה על החלטת מועצת העיר בשבוע שעבר ועל הפעלת מערך התחבורה ציבורית החל משבת זו".

"היה זה מעמד מיוחד שאיש אינו זוכר כמותו בעיר תל אביב" כותב זבולון ומתאר "ההמונים שרו לכה דודי לקראת כלה פני שבת נקבלה ברחובה של עיר. חלק מבתי כנסת יצאו במרוכז לאחר תפילת מנחה והתרכזו על המסלול בו עובר אחד מהקווים".

תושב השכונה, עורך הדין יהודה מושיוב מיוזמי המחאה סיפר ל'בחדרי חרדים': "ראיתי מחזה נדיר. בתפילת המנחה הגיעו כ-150 אנשים אך לקבלת שבת שנקבעה לשעה 16:50 - הגיעו כל בתי הכנסת בשכונת 'נווה עופר'".

"למעלה מאלף איש אשר עמדו ושרו את הפיוט לכה דודי" מספר מושיוב. "לאחר מכן התקיימו שני מנינים גדולים לתפילת ערבית של שבת ולאחר מכן כולם חזרו לביתם".

"ההרגשה הייתה מדהימה" הוא מציין, "הרגשה של אחדות ושמחה מכך שכולם התייצבו פה אחד על פי הוראת הרבנים".

"ככל ובקשתינו להעביר את המסלול של האוטובוס לרחוב המקביל כדי שהאוטובוס לא יעבור ויעצור מול הבית הכנסת לא תתקבל, בשבת הבאה המחאה רק תגדל". מציין מושיוב

"בשלב זה גבאיי בית הכנסת השתלטו על האנשים וכבישים לא נחסמו. אנחנו לא יודעים מה יהיה. ככל שהמחאה תגדל, יגיעו מבתי כנסת של השכונות המקבילות חולון וקרית שלום תושבים שירצו להגיע ולהשתתף למחאה ואז אני לא מאמין שתהיה שליטה על כמות האנשים" אומר התושב.

בנוסף הוא מציין, כי "אנחנו בסך הכל מגיעים ומקיימים תפילה מחוץ לבית הכנסת ולהביעה מחאה בשביל שראש העיר יתעשת ויבין כי לצבור הדתי בנווה עופר גם מגיע לחיות על פי דתו".

"בשכונה שלנו אין כפיה ואין כבישים חסומים בשבת וכולם חיים ביחד ובשלווה" מדגיש עו"ד יהודה מושיוב, "יש לנו ועד שכונה חילוני שעושה פעילויות לחילונים בלבד כאילו הרוב בשכונה לא קיים ומשתדל לקיים את פעילותו דווקא בשבת. אין לנו מי שיאמר את דברו".

עורך הדין יהודה מושיוב. צילום: באדיבות המצלם

בחדרי חרדים

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום