ישראל סירבה לשלם מיליון דולר תמורת אלי כהן?

חאלד אל-חאפז, בנו של נשיא סוריה לשעבר, סיפר כי הציע לסייע למצוא את שרידי המרגל הישראלי, בתמורה למיליון דולר - אך לא נענה • נדיה כהן: "איבדתי את כל האמון"

מדיני 24.11.2019 | 20:51

מתוך אתר 'אלי כהן'

חאלד אל-חאפז, בנו של אמין אל-חאפז, מי שהיה נשיא סוריה בתקופה בה הוצא להורג המרגל הישראלי אלי כהן, שנקבר באתר סודי בסוריה, סיפר לכלי תקשורת בניו זילנד על הצעתו לגלות את המיקום הנסתר.

"אני בנו של האיש היחיד בעולם שיודע איפה קבורות העצמות", אמר חאלד בראיון לרשת התקשורת "ניוזהאב", בכתבה שפורסמה היום (ראשון), במסגרתה נחשף כפליט סורי החי במדינה.

הוא סיפר, "שיתפתי פעולה עם שירות הביטחון הניו-זילנדי, שעובד עם המוסד הישראלי, במטרה לסייע היכן קבורים שרידיו של המרגל הישראלי אלי כהן".

לדבריו, מרגלים משירות הביטחון הניו-זילנדי NZSIS יצרו איתו קשר לפני שנתיים, כאשר בכתבה ציינו הכותבים כי לפי ההערכה, לחאלד יש קצות חוט לסוד.

בראיון טען בנו של נשיא סוריה לשעבר, "לא רציתי לעשות זאת בשביל הכסף. לא רציתי לעשות את זה עבור המוסד. רציתי לעשות זאת עבור אשתו וילדיו של אלי כהן".

הוא הראה להם התכתבויות עם מסרונים במסגרתם העלה את הדרישה: מיליון דולר בשביל להתחיל לסייע. הסוכן הגיב לו "בסדר גמור", הוא העביר להם את חשבון הבנק שלו - אך מאז לא התקדם מאומה.

נדיה כהן, אלמנתו של אלי הי"ד, אמרה בתגובה ל-ynet, "פניתי לראש המוסד יוסי כהן עקב הידיעה. אני שואלת - האם אלי לא היה שווה את המחיר שישלמו? לא רצו להתעניין? אני רוצה שהוא יבהיר לי מה זה צריך להיות".

לדבריה, "אם הדבר הזה נכון, איבדתי את כל האמון. אני לא יודעת האם האיש משקר או לא, אבל זה היה מול המוסד, והידיעה הזו הייתה צריכה להגיע אלינו. אני מחכה לשיחה איתו כדי לברר".

כיכר השבת

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום