תמיכה לא גורפת בליכוד: "גורמי שמאל מנסים להפיל; העם יכריע"

בליכוד משדרים אחדות באמצעות יו"ר הסיעה בכנסת, אולם רובם הגדול לא מביעים תמיכה בפומבי בראש הממשלה ויו"ר הליכוד | ח"כ זוהר מסר בשם התנועה: "תנועת הליכוד כולה עומדת לצידו של ראש הממשלה ובטוחה בחפותו" | איפה השרים הנאמנים?

פוליטי 21.11.2019 | 23:54

יריב לוין ומיקי זוהר צילום: דוד כהן, פלאש 90

שעות לאחר פרסום החלטת היועמ"ש לממשלה אביחי מנדלבליט, שהחליט להגיש כתב אישום חמור כנגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, בגין שוחד מרמה והפרת אמונים, כאשר הדבר עלול גם להשפיע על עתידו הפוליטי של ראש הממשלה ושל תנועת 'הליכוד' כולה, שמצבו הפוליטי רע בין כה - בכירים בסיעת 'הליכוד' מגבים את ראש הממשלה, אך עדיין רוב השרים והח"כים והח"כים הבולטים, בעיקר אלה שבעשירייה הראשונה של רשימת 'הליכוד' שותקים.

בהודעה ששיגר יו"ר הסיעה חבר הכנסת מיקי זוהר בשם סיעת 'הליכוד' נכתב, "תנועת הליכוד כולה עומדת לצידו של ראש הממשלה ובטוחה בחפותו.

אנו קוראים לאזרחי ישראל לא להתרשם מנסיונות גורמי השמאל להפיל את ראש ממשלת הימין ובטוחים שרק הציבור הוא זה שיכריע את גורל המדינה ועתידה. בעזרת השם, האמת תנצח".

קודם לכן התייחסה שרת התרבות מירי רגב ואמרה, "זהו יום עצוב למדינת ישראל, כפי שתמיד אמרתי ואומר גם הערב לכל אדם עומדת זכות החפות עד שבית המשפט יחליט אחרת כך גם לראש הממשלה, נתניהו".

לדבריה, "אמון הציבור בפרקליטות ובמשטרה נמצא בלב הסערה הציבורית, ישנן שאלות כבדות משקל שראש הממשלה מעלה, והן חייבות להתבהר עד תום, כדי למנוע מצב שבו הפרקליטות וחוקרי משטרה הם חסינים מביקורת והם כמובן לא מעל החוק".

רגב חיזקה את נתניהו וציינה כי הוא "עשה נכון ראש הממשלה שקיבל החלטה להמשיך בתפקידו כפי שהחוק מאפשר לו, להלחם על צדקתו ועל השלטון הדמוקרטי במדינת ישראל ולהמשיך להוביל את מדינת ישראל להישגים גדולים, כפי שעשה בעשר השנים האחרונות. אני בטוחה בחפותו של ראש הממשלה, אני מאחלת לראש הממשלה שלא ישבר אלא שיהיה חזק ושימשיך להאמין בצדקתו ולומר לו - אני איתך יחד עם רבים רבים בעם ישראל".

גם שר התיירות יריב לוין האמון על המו"מ הקואליציוני מטעמו של ראה"מ, הגיב להחלטה הדרמטית הערב ואמר, "זאת שעת מבחן עבור כולנו. מדינת ישראל חייבת לראש הממשלה בנימין נתניהו חוב גדול. נתניהו הקדיש את חייו למדינה ולביטחונה. העוול שנעשה לו הערב זועק לשמיים", תוך שהוא מציין כי "מדובר בתיקים שלא היו צריכים להיפתח, בטענות שאין בהן אבק פלילי ושמקומן לכל היותר במישור האתי".

יריב לוין המשמש בכובעו השני כעורך דין, טוען כי "ההליך כולו היה פסול, מזוהם מיסודו ונגוע לכל אורכו באכיפה בררנית ומפלה באופן קיצוני" וכי  "ההחלטה היום אינה מעידה על ראש הממשלה ועל דרכו. היא כן מעידה על הכשל העמוק והיסודי, על נורמות פסולות ועל כהות חושים שדבקו בחלק ממערכות אכיפת החוק החשובות לכולנו".

בהתייחסו לקרבות הפנימיים שנפתחו כבר הבוקר בתוך רשימת 'הליכוד' למען קיום פריימריז לראשות המפלגה, "זו העת להתלכד. אנו נשמור על שורות מאוחדות ונמשיך כאיש אחד להיאבק על דרכנו ועל האמת שלנו. אנחנו ננצח", כך לוין.

גם השר להגנת הסביבה זאב אלקין מגיב סמוך לחצות ליל וכותב בטוויטר, "מחזק את ידי רה"מ בשעה קשה זו. תרומתו למדינת ישראל, לביטחונה ולכלכלתה, היא עצומה, וממש לא מגיע לו המשפט מדינת ישראל נגד בנימין נתניהו. יחד עם כמחצית מאזרחי המדינה אני תמכתי ותומך בו, ורוצה להזכיר לכולם על חזקת החפות. אני מקוה שהצדק יצא לאור, ורה"מ יוכיח את חפותו בבית המשפט".

השר לשיתוף פעולה אזורי צחי הנגבי צייץ הערב בחשבון הטוויטר שלו וכתב, "אני מלווה את בנימין נתניהו מאז היותו שגרירנו באו״ם. נבחרנו יחד לכנסת בשנת 1988. כיהנתי כשר בארבעה משרדים בממשלות בראשותו. מנהיגותו, הישגיו ויכולותיו הצעידו את ישראל לפסגות בתחומים רבים. בשעתו הקשה, לבי עם ראש הממשלה. כל אדם זכאי עד שהוכח אחרת, ואני מאמין שעוד נדע בשורות טובות".

יצוין כי לצד אלה, בכירים רבים בליכוד עדיין שומרים על שתיקה לא ברורה. בהם יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, וכן השרים ישראל כץ, גלעד ארדן, אופיר אקוניס, יואב גלנט, דוד אמסלם, גילה גמליאל והח"כים דוד ביטן, ניר ברקת ועוד כאלה הנחשבים למקורבים ונאמנים לנתניהו ושומרים על שתיקה.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום