סמוטריץ' להגנת נתניהו: "יריביו ששמחים לאידו צריכים להתבייש"

לאט לאט השקט בימין הולך ונשבר, אחרי שסיעת ש"ס פרסמה הודעת תמיכה בראש הממשלה לאחר ההחלטה להגיש נגדו שלושה כתבי אישום גם שר התחבורה סמוטריץ' ושר הביטחון בנט פרסמו הודעת תמיכה בו | סמוטריץ': "נתניהו הוא רק התירוץ עבורם במאבקם להפלת שלטון הימין"

פוליטי 21.11.2019 | 23:28

בצלאל סמוטריץ'/בנימין נתניהו צילום: הדס פרוש, פלאש 90

"יש הרבה מה לחשוב, לנתח, להיערך, ולעשות. אבל יש כמה דברים שחייבים להיות ברורים בערב המטלטל הזה", אומר יו"ר 'האיחוד הלאומי' שר התחבורה בצלאל יואל סמוטריץ' בתגובה להחלטת היועמ"ש אביחי מנדלבליט להגיש שלושה כתבי אישום חמורים כנגד ראש הממשלה בנימין נתניהו.

סמוטריץ' אומר בתגובתו כי "מדינת ישראל ואזרחי ישראל חבים לרה"מ נתניהו הכרת הטוב עצומה על עשרות שנים של הקרבה ומסירות, בכישרון אדיר ובהישגים כבירים, למען מדינת ישראל. אני מבקש לחזק אותו ואת משפחתו ברגעים ‏הקשים האלה. יריביו ששמחים לאידו ומתכחשים לתרומתו ולזכויותיו הרבות צריכים להתבייש. נתניהו הוא רק התירוץ עבורם במאבקם להפלת שלטון הימין".

‏"המחשבה שמערכת המשפט שהחליטה על הגשת כתב האישום היא גם זו שתחליט האם נתניהו יכול להמשיך לכהן כראש ממשלה (היועץ ייצג את "המדינה" מול בג"ץ שיישר קו עם עמדתו), בלי שלמערכת הדמוקרטית תהיה יכולת השפעה על כך היא מפחידה, לא דמוקרטית, וסותרת את עקרון הפרדת הרשויות במובן הכי בסיסי שלו".

"‏הוראות חוק היסוד בעניין הזה הן ברורות, וקביעה "משפטית" הפוכה תהיה סיכול ממוקד של הדמוקרטיה הישראלית ואסור יהיה לאפשר אותה".

ליום קובע השר סמוטריץ' כי "הימין הוא הרוב הגדול בעם והוא יצלח בעזרת השם גם את המשבר הזה וייצא ממנו מחוזק. תרימו את הראש חברים. גם אם הדרך תהיה ארוכה וקשה - בסופה אנחנו ננצח!".

דקות אחדות לפני כן הגיב גם שר הביטחון נפתלי בנט להחלטת היועמ"ש ואמר, כי מדובר ב"לילה כואב לעם ישראל. רבים חשים שמה שקרה הערב לא מגיע לרה"מ, אדם שהקדיש את כל חייו למען המדינה. למעננו. בערב זה חשוב לזכור את זכויותיו הגדולות. הוא ראש הממשלה של מדינת ישראל ועומדת לו חזקת החפות".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום