מאות רבנים שלחו מכתב ברכה לנשיא טראמפ

בעקבות סדרת ההחלטות ההיסטוריות של נשיא ארה"ב ובהן ההחלטה האחרונה כי ההתנחלויות ביהודה והשומרון אינם עוברים על החוק הבינלאומי, שיגרו הבוקר מאות רבנים ובהם הרבנים הראשיים לישראל, מכתב תודה

מדיני 21.11.2019 | 18:24

יונתן זינדל, פלאש 90

בימים בהם האיחוד האירופי פועל לפגיעת מעמדה של מדינת ישראל בכלל ויהודה והשומרון בפרט, יש נשיא אחד העומד על המשמר ופועל, תחת לחצים לחיזוק מעמד מדינת ישראל.

כזכור, השבוע הצהיר נשיא ארה"ב דונאלד טראמפ כי הישובים ביהודה והשומרון אינם עוברים על החוק הבינלאומי.

בעקבות כך, החליטו מאתיים חמישים רבנים ובראשם הרבנים הראשיים לישראל-הרב דוד לאו, הרב יצחק יוסף ורבנים בכירים נוספים, הרב חיים דרוקמן, הרב שלמה אבינר, הרב יעקב שפירא, רב העיר צפת, הרב שמואל אליהו, לשגר מכתב תודה לנשיא וכתבו:

"לפני למעלה מ-2500 שנה עמד ירמיהו הנביא והתנבא כי עם ישראל יחזור להרי השומרון וייטע בהם כרמים. "עוֹד תִּטְּעִי כְרָמִים בְּהָרֵי שֹׁמְרוֹן" . על ערי יהודה אמר ירמיהו: "עוֹד יֹאמְרוּ אֶת הַדָּבָר הַזֶּה בְּאֶרֶץ יְהוּדָה וּבְעָרָיו בְּשׁוּבִי אֶת שְׁבוּתָם יְבָרֶכְךָ ה".

אנו זוכים להיות בדור שבו הולכות ומתקיימות אחת לאחת הנבואות הללו וכל שאר הנבואות. לפני 130 שנה התחילו יהודים מכל העולם לחזור לארץ ישראל. לפני 72 שנה זכינו להשתחרר משלטון זר. לפני 52 שנה זכינו לחזור לירושלים, לחברון ולשאר ערי שומרון ויהודה.

אויבינו לא שוקטים והם מנסים לעצור את התהליך. אבל כבר הבטיח ה' לאברהם אבינו "וְיִרַשׁ זַרְעֲךָ אֵת שַׁעַר אֹיְבָיו", ובמו עינינו ראינו איך מתקיים בנו "וְרָדְפוּ מִכֶּם חֲמִשָּׁה מֵאָה וּמֵאָה מִכֶּם רְבָבָה יִרְדֹּפוּ וְנָפְלוּ אֹיְבֵיכֶם לִפְנֵיכֶם לֶחָרֶב".

אנו שמחים בעיקר על הברכות של השלום. על הרי ישראל שנותנים פריים בעין יפה, על הכלכלה הישראלית שהולכת ומתחזקת. על כך שהעולם מכיר בשליחותה של ישראל להביא לעולם ברכה, להביא אמונה, לחזק את הצדק ולהביא את השלום. לפני שנתיים זכינו להכרה שלך ושל ארצות הברית במרכזיותה של ירושלים, אחר כך ברמת הגולן ועכשיו זכינו להכרתכם בחוקיות ההתיישבות ביהודה ושומרון"

עוד הוסיפו הרבנים ורמזו על המאבק של הדמוקרטים כנגדו ואמרו: "זכתה ארצות הברית של אמריקה להיות מהראשונות שתמכו בהקמת מדינת ישראל. זכו נשיאי ארצות הברית לעמוד לצידה של ישראל, ולהיות שותפים במימוש חזון הנביאים על שיבת ציון ובניין מדינת ישראל. זכות נדירה עומדת לך כעת, להיות הנשיא הראשון שמוביל את ההכרה הזאת.

אנו בטוחים שתיזכר בדברי ימי עם ישראל לנצח כמי שעמד בחזית ולא חת. ויהי רצון שתתקיים בך הבטחת ה' ליהושע: "הֲלוֹא צִוִּיתִיךָ חֲזַק וֶאֱמָץ אַל תַּעֲרֹץ וְאַל תֵּחָת כִּי עִמְּךָ ה' אֱלֹהֶיךָ בְּכֹל אֲשֶׁר תֵּלֵךְ".

מכתב הרבנים לנשיא צילום: צילום מסך

 

מכתב הרבנים לנשיא צילום: צילום מסך

 

מכתב הרבנים לנשיא צילום: צילום מסך

 

מכתב הרבנים לנשיא צילום: צילום מסך

 

מכתב הרבנים לנשיא צילום: צילום מסך

 

בחדרי חרדים

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום