סאטמר כמו BDS? המערכת הפוליטית סוערת

בעוד בירושלים נערכים לבואו של הרבי מסאטמר בקבלת פנים המונית, המערכת הפוליטית סוערת סביב ביקורו של האדמו"ר האנטי ציוני. מאיציק שמולי ועד עופר ברקוביץ • מירב בן ארי במשפט מזעזע: "צריך למנוע את כניסתו לארץ של הרב המטורלל הזה"

חרדים 19.11.2019 | 16:04

ארי ק.

בירושלים נערכים למעמד קבלת הפנים לאדמו"ר מסאטמר שנחת לפנות בוקר בישראל ובעקבות הודעת המשטרה על סגירת הצירים לכבודו של האדמו"ר שצפוי לאסוף סביבו רבבות חסידים ואנשי העדה החרדית - המערכת הפוליטית סוערת.

חילוקי הדעות החלו לאחר הקלטה שהתפרסמה ובה נשמעים בכירי החסידות תוקפים את המדינה לאחר שאספו חמש מיליון דולר לתמוך במוסדות שלא מקבלים תקציב מהמדינה אותה הם כינו "עמלק" - ברשתות החברתיות השוו את פעילותו של האדמו"ר מסאטמר לפעילות של תנועת ה BDS שפועלת נגד מדינת ישראל ועל חבריה נאסרה הכניסה לארץ.

ח"כ איציק שמולי ממפלגת העבודה כתב בטוויטר: "מדינה בהפרעה", כשהוא מתייחס לביקורו של האדמו״ר מסאטמאר, לדבריו, "אדמו"ר של שנאה למדינה עם עמדות אייתוליסטיות מגיע ארצה; במקום לממש את החוק ולסגור לו בפרצוף את שערי נתב״ג, סוגרים עבורו צירים כדי שיוכל לדלג ביתר קלילות ממקום למקום ולטנף על המדינה".

ראשי הקהילה מקבלים את הרבי מסאטמר בנתב"ג. צילום: ארי ק.

גם חברת הכנסת לשעבר מירב בן ארי כתבה, "בושה וחרפה. כמו שנלחמים ומונעים כניסה של פעילי BDS כך צריך למנוע את כניסתו לארץ של הרב המטורלל הזה", לדבריה, "מי שנלחם במדינת ישראל ופועל נגד קיומה צריך להישאר מחוץ למדינה ועוד לחשוב שחוסמים עבורו כבישים, איזו החלטה אומללה".

מנגד, חברת הכנסת תמר זנדברג ממרץ הביעה תמיכה מפתיעה וכתבה כי היא "תומכת בכניסת האדמו"ר מסאטמר לארץ ואם דרושים סידורי ביטחון מיוחדים יש לקיימם ולא לסכן הציבור בגלל עמדה פוליטית שלו או של החסידות. ישראל לא יכולה ולא צריכה לרדוף פוליטית אף אדם או ארגון".

חילוקי הדעות הפוליטיות סביב ביקורו של הרבי לא פסחו על עיריית ירושלים לאחר שפרסמנו כי חבר המועצה יובב צור קרא שלא לאפשר את חסימת רחוב יואל בירושלים עבור האדמו"ר גם יו"ר סיעת התעוררות עופר ברקוביץ׳ תקף את ראש העיר משה ליאון בעקבות הביקור.

ברשת הטוויטר כתב ברקוביץ׳ בהתייחסו למצב התנועה בירושלים כי "כשיגיע אורח חשוב לעיר. מנהיג סאטמר, שמדבר נגד הציוניים ורואה בהם עמלק. בשבילו יסגרו גם כמה כבישים", ברקוביץ טוען כי לא נעשה דבר להפחית את הפקקים בעיר לטענתו, "מר ליאון ממלא פיו מים. בושה וחרפה. ושוב פגיעה בתושבי ירושלים שישלמו את המחיר".

ההתקפה הזו מצטרפת גם לדברים שכבר כתבה אמש (שני) חברת הכנסת יוליה מלינובסקי מסיעת 'ישראל ביתנו' שהתייחסה לחסימת הצירים בירושלים על ידי משטרת ישראל וכתבה, "השתגענו לגמרי? חסימות כבישים בירושלים בגלל הגעת אדמו"ר אנטי ציוני שמתנגד לקיומה של מדינת ישראל? אני לא מבינה איך נותנים לו בכלל להכנס למדינה".

הרבי מסאטמר בכניסה לאכסניא בסביון. צילום: ארי ק.

 

בחדרי חרדים

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום