שבוע המודעות לשינה בטוחה: תפסיקו לישון עם התינוקות

לא מעט מקרי מוות נרשמו כתוצאה מכך שהורים פשוט ישנו עם הילדים שלהם באותה מיטה • לרגל שבוע המודעות לשינה בטוחה, קבלו את הפרטים שאתם חייבים לדעת אם יש לכם תינוק בבית

בריאות 19.11.2019 | 11:01

תינוק ישן צילום: pixsabay

על פי מחקרים רבים, שינה של הורים עם תינוק בן פחות מ- 20 שבועות, היא אחד הגורמים המעלים באופן גבוה משמעותית, את הסיכון למוות. הסיכון עד פי 50 הוא בקרב תינוקות שהוריהם נרדמים איתם על הכורסה, על הספה או על המיטה.

נכון שנדמה לנו כי התינוק ישן הרבה יותר רגוע כשהוא צמוד אלינו, אלא שמומחים שעקבו אחר התופעה טוענים כי הדבר גורם להתעוררויות רבות יותר וכאמור, מביא לסכנת מוות.

בין השנים 2004-2012 נבדקו 9,000 מקרי מוות, רובם של תינוקות עד גיל 3 חודשים, מהם 13% נמצאו כי מבוגר נרדם עם התינוק באחת התנוחות שהזכרנו.  

מה  שקורה בזמן לינה כה צמודה, היא סכנת חנק, וכן חימום יתר שבסופו אף הוא מביא לחנק.

אתם רוצים את התינוק קרוב אליכם? בסדר גמור. גם ארגון רופאי הילדים האמריקאי טוען שעדיף לישון עם הילדים באותו חדר עד גיל שנה. אז השאירו אותו בחדרכם, אך במיטה נפרדת. שיישן בעריסה שלו ולא במיטה שלכם.

זכרו:

לתינוק קטן משתמשים במזרן נוקשה, סדין מתוח, עריסה בעלת תו תקן, סביבת שינה ריקה מחפצים מסוכנים כמו כריות, בובות, מגני ראש, לא מחממים את החדר יותר מדי, לא מלבישים את התינוק בשכבת בגדים מוגזמת, עדיף להשכיב תינוק על הגב וכמובן – לא לישון איתו באותה מיטה.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום