ארצות הברית בהכרזה דרמטית בנושא ההתנחלויות

ארצות הברית בהכרזה דרמטית: ההתנחלויות אינן מהוות הפרה של החוק הבינלאומי - מה שיאפשר להחיל על ההתנחלויות את החוק הישראלי

מדיני 18.11.2019 | 20:36

טראמפ ונתניהו צילום: פלאש 90

ממשל טראמפ מודיע בשעה האחרונה (שני) כי אין שום בעיה חוקית עם החלת החוק הישראלי על חלקים נרחבים מההתיישבות ביהודה ושומרון. כך על פי דיווח של עמית סגל. ייתכן שההחלטה הזו מגיעה כחלק מניסיון של טראמפ לעזור לנתניהו.

כזכור, רק לפני שישה ימים קבע בית הדין של מדינות האיחוד האירופי כי כל 28 מדינות האיחוד מחויבות לסמן את תוצרת ההתנחלויות מהגדה המערבית, ממזרח ירושלים ומרמת הגולן; החלטה שלא ניתן לערער עליה מבחינה משפטית.

בהכרזתו, הודיע בעצם הנשיא טראמפ שהוא לא מקבל את ההחלטה של האיחוד, וכאמור - קבע שאין שום בעיה להחיל את החוק הישראלי על יהודה ושומרון.

יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון, אמר בתגובה להחלטה של האיחוד האירופי: "האיחוד האירופי שחרט על דגלו את השלום והדו קיום, דווקא הוא מבקש בצביעות גדולה, לסמן ולפגוע דווקא באיזורי התעשייה ביו"ש, שבהם עובדים זה לצד זה ישראלים ופלסטינים. מדינת ישראל כולה ואיתה ההתיישבות והתעשייה ביהודה ושומרון, ימשיכו לפרוח על אפם ועל חמתם של האנטישמים בחליפות".

בהודעה של מועצת יש"ע נאמר כי "החלטת בית הדין האירופי אינה שווה את הנייר עליה היא כתובה. זוהי החלטה צבועה, הנובעת מאנטישמיות מהזן הנחות ביותר ואנו מגנים אותה בכל תוקף. סיימנו לסמן את זהותנו כתושבי מדינת ישראל - ולא נעשה זאת שוב. ההחלטה לסמן מוצרים המיוצרים ביהודה, שומרון ובקעת הירדן היא פגיעה בערביי האזור ובכל תושבי מדינת ישראל. מי שמחרים את מוצרי יהודה ושומרון מחרים גם את הפועלים הערבים, אשר מתפרנסים וחיים מעבודתם בחקלאות ובתעשייה באזור. אנו קוראים למשרד החוץ, למשרד לעניינים אסטרטגיים ולמשרד ראש הממשלה לפעול בחריפות על מנת לבטל את ההחלטה".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום