סמוטריץ' הודיע: "נסגור את אחד מנתיבי איילון למשך שישה שבועות"

שר התחבורה: "אם נעבוד רק בלילות, ייקח שנה וחצי לסיים את הפרויקט. במקום לעבוד שלוש שעות בלילה, נעבוד במשך היום לאורך שישה שבועות" • פנה לחברי ועדת הכספים: "שר לחיץ פוליטית היה מפחד; לי יש אומץ, ואצטרך את הגיבוי שלכם"

רכב ותחבורה 18.11.2019 | 14:30

ארכיון | אדם שולדמן, פלאש 90

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' השתתף היום (ב') בדיון מהיר של ועדת הכספים בעניין התחבורה הציבורית בישראל. 

לדברי סמוטריץ', "ללא כל ספק סוגיית השירות זה מענה חשוב מאוד, הצורך גדול לסנכרן בין הולכי הרגל, בין נסיעה באופניים לשימוש באוטובוסים. אנחנו עובדים על התקציב הבא שיגיע עם סל מאוד רחב של כלים. יש מיסוי שיש לעשות. זה חשוב לפרויקטים שאנחנו רוצים להקדם. הסובסידיה עלתה מ-7 מיליארד שקל ל-9 מיליארד שקל בעניין של תוספות שירות. קיבלנו התחייבות מהאוצר, וזה נתקע תקציבית. יש דברים שישדרו צעדים דרמטיים. צריך את הזמן לראות שהם עובדים, יש צורך ללמוד ולתקן, כמו למשל בנושא הנתיב המיוחד".

"בנוסף", אמר שר התחבורה, "קיבלתי החלטה שאנחנו הולכים לסגור במשך שישה שבועות את אחד מנתיבי איילון, וזה משמעותי. אם נעבוד רק בלילות, ייקח שנה וחצי לסיים את הפרויקט, כי בלילות אנחנו עובדים רק שלוש שעות. במקום לעבוד שלוש שעות בלילה, נעבוד במשך היום לאורך שישה שבועות. אנחנו נעשה ככה בהמשך את פרויקט החשמול.

"שר שהוא לחיץ פוליטית היה מפחד", הוסיף סמוטריץ'. "לי יש את האומץ, ואני אצטרך לבקש את הגיבוי שלכם כדי שהדברים יקרו יותר טוב. קבלן שעושה את העבודה הזו בחודשיים ברצף, ייקח פחות במחיר".

גלובס

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום