זהו הסכום אותו מפסיד המשק הישראלי מההסלמה הביטחונית

ההסלמה המתמשכת לא רק מסכנת חיי אדם ומערערת את תחושת הביטחון האישי, היא גם עולה וביוקר. מסתבר כי עד כה נאמד הנזק הכולל ביותר ממיליארד שקלים וכמה עולה לנו עוד יום נוסף?

חרבות ברזל 13.11.2019 | 17:27

נועם רבקין פנטון, פלאש 90

הנזק המצטבר למשק בעקבות המצב הביטחוני שהחל בחיסולו של הבכיר בג'יהאד האיסלאמי אתמול (שלישי) לפנות בוקר, נאמד עד כה בסכום עתק של כ-1.1 מיליארד ש"ח, הנכללים בעבודה חלקית של חברות במרכז הארץ אתמול והפסקת העבודה, למעט מקומות עבודה חיוניים, בדרום.

כל יום נוסף של לחימה בדרום ללא הקלות, מביא לאובדן תוצר של 220 מיליון ש"ח למגזר הפרטי והציבורי. אומדן זה לא כולל פגיעות ישירות בחברות, פגיעה ברווחיות ונזקים עקיפים כגון פגיעה במוניטין מול לקוחות בחו"ל, ביטול עסקאות בשל אי עמידה בלוחות זמנים ועוד.

התאחדות התעשיינים עומדת בקשר רציף עם פיקוד העורף ומפעילה חדר מצב מיוחד בראשות מנהל מרחב הדרום, אביב חצבני, שדואג להעביר את הנחיות הפיקוד לחברות ולטפל בסוגיות נקודתיות.

נשיא ההתאחדות פנה היום (רביעי) לשר האוצר כחלון והדגיש כי חברות תעשייה ועסקים רבים ספגו ועדיין סופגים הפסדים רבים בשל הנחיות פיקוד העורף, הפסקות עבודה תכופות, היעדרויות עובדים וסגירת מוסדות לימוד. בשל כך ביקש ברוש את דחיית תשלומי המסים של אותם עסקים.

"מלבד הסיכון הקיומי והחשש לביטחון העובדים, נגרם נזק רב לעסקים ולתעשייה בכל דרום הארץ", כתב ברוש לשר כחלון, "ברור לכל כי המצב הביטחוני לא מאפשר קיום עסקים סדיר". ברוש הוסיף כי "מפעלי תעשייה ועסקים אחרים ספגו ועדיין סופגים הפסדים רבים בשל הנחיות פיקוד העורף, הפסקות עבודה תכופות, היעדרויות עובדים וסגירת מוסדות כגון מוסדות לימוד" כתב.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום