ונציה מוצפת בעקבות הגאות השנייה בעוצמתה בתולדותיה

במהלך הלילה הוצפו חלקים מהעיר ונגרם לה נזק כבד • ראש העיר הזהיר מפני נזק בלתי ניתן לתיקון והצהיר: "זוהי תוצאה של שינויי האקלים"

חדשות בעולם 13.11.2019 | 13:46

ונציה, ארכיון | pixabay

חלקים מהעיר האיטלקית ונציה הוצפו במים, לאחר שפקדה אמש את העיר הגאות הגבוהה ביותר שנרשמה בה מזה למעלה מ-50 שנה. המים הגיעו לשיא בגובה של 1.87 מטרים, לפי המרכז לניטור הגאות, שיא שנשבר רק פעם אחת מאז תחילת המדידות. בתמונות שהופצו, ניתן לראות את אתרי התיירות הפופולריים מוצפים לחלוטין, ואנשים מנסים לצלוח את דרכם בעיר המוצפת, שנפגעה באופן קשה מהסערה. מספר עסקים נפגעו מההצפה, כסאות ושולחנות נצפו כשהם צפים מחוץ למסעדות, ובחנויות ניסו העוברים להרחיק את המלאי והסחורות מהמים שהציפו את העסק, כדי לנסות למנוע נזק נוסף.

כיכר סנט מארק, אחד המקומות הנמוכים ביותר בעיר, היא אחד האזורים שנפגעו בצורה הקשה ביותר, ובזיליקת סנט מרק הוצפה בפעם השישית מזה 1200 שנה. לפי חבר מועצת העיר פיירפאולו קמפוסטריאני, ארבעה מהשטפונות הקשים התרחשו בעשרים השנים האחרונות.

ראש עיריית ונציה, לואיג'י ברוגנרו, אמר כי בכוונתו להכריז על "מצב אסון", וכי עולה החשש כי נזק השיטפון יותיר חותם קבוע בעיר. "המצב דרמטי. אנו מבקשים מהממשלה לעזור לנו. העלות תהיה גבוהה. זו תוצאה של שינויי אקלים", כתב בחשבון הטוויטר שלו.

בפסטיבל ונציה שהתקיים בחודש ספטמבר האחרון, מחו מאות מפגינים וקראו לפעול בכדי לבלום את משבר האקלים, ולאסור על ספינות תענוגות להיכנס אל העיר. המפגינים נשאו שלטים וקראו: "ביתנו עולה באש". משבר האקלים מוביל לעלייה בגובה פני הים, ואם תמשך המגמה החזויה במאה הקרובה - ונציה, הסובלת בין כה מתהליך שקיעה ש כ-2 מילימטרים בשנה, עלולה למצוא את עצמה מוצפת במים. מחקר שפורסם בשנים האחרונות אף הזהיר כי אם לא תבלם ההתחממות הגלובלית הגורמת לעליית פני הים, בתוך כ-100 שנים ונציה תשקע, יחד עם חמישה אזורים נוספים לחוף הים האדריאטי.

גלובס

 

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום