האם השר כמעט סיכל את החיסול הדרמטי

עמית סגל חושף היום כי פליטת פה של השר רפי פרץ המשמש כמשקיף בקבינט ביום ראשון בשבוע שעבר בראיון פומבי כמעט וסיכלה את חיסולו של המפקד הבכיר ברצועה, שיצא בדיעבד לפועל לפנות בוקר

חרבות ברזל 12.11.2019 | 19:57

רפי פרץ צילום: פלאש 90

שר החינוך כמעט גרם לנזק בטחוני? לפנות בוקר (שלישי) חוסל בכיר הג’יהאד האסלאמי בעזה בהאא' אבו אל-עטא, לאחר דיונים מקיפים בקבינט וכשלושה חודשים לאחר שהפעולה עלתה לדיון אצל ראש הממשלה, כאשר ראיון אחד של משקיף הקבינט כמעט סיכלה את החיסול המתוכנן.

על פי הפרסום של עמית סגל ב'ערוץ 12', הצבעה לחיסול כבר עלתה קודם הבחירות כאשר אזעקה תפסה את ראש הממשלה בנימין נתניהו בכנס בחירות בעיר אשדוד והוא נאלץ להתפנות מהבמה למרחב המוגן, כשאז ביקש נתניהו לחסל את אבו אל-עטא, אלא שהיועמ"ש מנדלבליט הודיע לנתניהו כי הוא חייב להביא את הפעולה לדיון או עדכון בקבינט כפי שקובע החוק.

סוף דבר, לפני כעשרה ימים אישר הקבינט את התוכנית לסיכול המפקד הבכיר וקבעה כי העיתוי יבחן על ידי הדרג הצבאי, אלא ששר החינוך המשמש כמשקיף בקבינט רמז בראיון על חיסולים ממוקדים, מה שעיכב אותה עד להבוקר, אז הפעולה אושרה סופית.

בדברים שאמר לאחר ישיבת הקבינט וקודם כניסתו לישיבת הממשלה, התייחס השר רפי פרץ לדיון בקבינט ורמז על הפעולה, מה שעל פי הדיווח של עמית סגל כמעט וסיכלה את החיסול כשחברי הקבינט ניסו למזער את נזקים מבעוד מועד.

וכך אמר פרץ ביום ראשון בשבוע שעבר, "אני תושב עוטף עזה, חוויתי השבת כמו כל תושבי העוטף, חווינו שוב צבע אדום ושוב פצמ"רים, ושוב לא יכולנו לשבת בסעודות שבת ושוב חרדים והדבר הזה לא יכול להימשך - ראשי החמאס יתבעו לשלם את המחיר על זה", כשהוא רומז על אותו חיסול שיצא אל הפועל הלילה.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום