המתיחות: 200 רקטות, 10 הרוגים ברצועה, הוסרו ההגבלות בגוש דן

לפנות בוקר חוסל מפקד בכיר בג'יהאד האיסלאמי שהוגדר "פצצה מתקתקת" • בתגובה שיגרו ארגוני הטרור יותר מ-200 רקטות לעבר ישראל • משרד הבריאות בעזה מדווח על 10 הרוגים • הערכה בישראל כי בשעות הלילה הירי יתעצם • עם זאת, הוסרו ההגבלות על יישובי גוש דן

חרבות ברזל 12.11.2019 | 20:44

חיים צח, לע"מ

לאחר תקופה ארוכה שישראל נגררה, הלילה (שני) חוסל מפקד בכיר בג'יהאד האיסלמי בהאא אבו אל-עטא שהוגדר "פצצה מתקתקת". בתגובה שיגרו ארגוני הטרור עשרות רקטות לעבר ישראל, יותר מ-200 נכון לשעה 23:00, צה"ל מגיב בעוצמה וחיסל לאורך היום עשרה מתושבי עזה, בהם מחבלים אשר עסקו בשיגור רקטות לעבר ישראל. בצה"ל רושמים הישג של 90 אחוזי יירוטים. 

כמו כן על פי דוברות מד"א, 46 פצועים טופלו מהבוקר. כולם באורח קל. חלקם כתוצאה מרסיסים ורובם בעת ריצה למרחב המוגן. 

בהתאם להנחיות פיקוד העורף המעודכנות, יתקיימו מחר לימודים כסדרן ביישובי גוש דן, ירקון והשפלה. 

עדכונים שוטפים

00:00 > מדוברות עיריית בני ברק נמסר: בעקבות עדכון ההנחיות של פיקוד העורף על קיום לימודים מחר במוסדות החינוך במרחב גוש דן, ולאחר קיום שיחות והתייעצויות של רה"ע אברהם רובינשטיין עם כלל הגורמים, הננו לעדכן כי הלימודים במוסדות החינוך בעיר מחר (רביעי) יתקיימו כרגיל, למעט במבנים יבילים. במידה ויחול שינוי כלשהוא תבוא הודעה נפרדת. בכל מקרה ניתן ומומלץ להתעדכן מחר ב-7 בבוקר במוקד העירוני - 106.

23:51 > ראש הממשלה בנימין נתניהו, נפגש להערכת מצב ביטחונית עם שר הביטחון נפתלי בנט, הרמטכ"ל כוכבי, ראש השב"כ נדב ארגמן, ראש המל"ל מאיר בן שבת ובכירי מערכת הביטחון בקריה בת"א.

23:47 > המתמודד לנשיאות ארה"ב, ג'ו ביידן, מסר כי לישראל יש את הזכות להגן על עצמה מכל מתקפת טרור: "זה בלתי נסבל שאזרחי ישראל חיים תחת פחד מתמיד. זאת הסיבה לכך שהממשל האמריקני תמך במערכת כיפת ברזל מצילת החיים", אמר ביידן.

23:31 > סגן נשיא ארצות הברית מייק פנס: "ארה״ב מגנה את ירי הטילים על אזרחים ישראלים. חמאס והג'יהאד האיסלאמי מעדיפים אלימות על פני שיפור חייהם של תושבי עזה. תומכים בזכותה של ישראל להגן על עצמה".

23:25 > עיריית אלעד: לאחר הערכת מצב מחודשת של פיקוד העורף הוחלט כי מחר, יום רביעי, יתקיימו לימודים במוסדות החינוך השוכנים במבני קבע. במוסדות בהם הכיתות שוכנות במבנים יבילים יש לעמוד בקשר עם הנהלת המוסדות באשר למיקום לימודים חלופי.

23:10 > על פי הודעת פיקוד העורף העדכנית, אזורים עוטף עזה, מערב לכיש, מערב הנגב, מרכז הנגב ודרום השפלה. התכנסויות עד 100 איש בשטח סגור בלבד. לא יתקיימו פעילויות חינוכיות. אין יציאה עבודה, למעט סקטור חיוני. סקטור חיוני - שירותים הכרחיים בלבד. באזורים דן, ירקון והשפלה - הוסרו כלל ההגבלות

23:03 > פיקוד העורף מרענן את ההוראות: הוסרו ההגבלות מחר על אזורים דן, ירקון והשפלה.

22:53 > מטח של רקטות בדקות האחרונות לעבר היישובים במועצה האזורית אשכול ושער הנגב. לפחות כמה מהרקטות יורטו ע"י כיפת ברזל. מהבוקר נספרו יותר מ-200 רקטות.

22:45 > יו"ר ועדת החוץ והביטחון, רא"ל במיל' ח"כ גבי אשכנזי וראש הממשלה בנימין נתניהו נפגשו הערב ושוחחו על המצב הביטחוני. פגישתם התקיימה בקריה בנוכחות המזכיר הצבאי תא"ל אבי בלוט.

22:35 > דיווח ברצועה כי אחד היעדים שחוסל הוא נידאל אל-עמודי, מפקד יחידת הרקטות של הג'יאד האיסלאמי.

22:30 > אזעקות צבע אדום בניר יצחק ושדה ניצן.

22:20 > בשעה זו תוקף צה"ל מספר יעדי טרור של ארגון הטרור גא"פ ברצועת עזה.

22:00 > משרד הבריאות בעזה מדווח על עשרה הרוגים לפחות מאז הבוקר ועל 45 פצועים בדרגות שונות, כתוצאה מתקיפות צה"ל.

21:42 > דיווח בעזה על שלושה הרוגים בתקיפה צפונית לשכונת בית לאהיה.

21:25 > זוהו שני שיגורים לעבר אשקלון. שניהם יורטו בהצלחה על ידי מערכת כיפת ברזל.

21:16 > מטח רקטות כעת לעבר העיר אשקלון וכמה יישובים סמוכים. 

21:10 > מניתוח התאחדות התעשיינים עולה כי הנזק הכלכלי לחברות התעשייה בדרום נאמד בכ-92 מיליון ש"ח. נתון זה מתבסס על אובדן תוצר יומי תחת נהנה כי 85% מהמועסקים במרחב הדרום נעדרו מעבודתם. הנתון האמיתי גבוה בהרבה וזאת שכן האומדן לא כולל את החברות באזור גוש דן שנשארו סגורות בשל הנחיית פיקוד העורף בבוקר, פגיעות ישירות במפעלים, פגיעה ברווחיות ונזקים עקיפים כגון פגיעה במוניטין מול לקוחות בחו״ל, ביטול עסקאות בשל אי עמידה בלוחות זמנים ועוד.

21:08 > דו"צ מעדכן כי כלי טיס של צה"ל תקף לפני זמן קצר עמדת שיגור תת-קרקעית של ארגון הטרור גא"פ בצפון רצועת עזה. זוהתה פגיעה. מדובר בעמדה ששימשה לשיגור רקטות משטח רצועת עזה לשטח ישראל מוקדם יותר היום.

21:05 > התרעות צבע אדום נשמעות מידי כמה דקות ביישובי עוטף עזה. בדקות האחרונות נשמעה התרעה ביישוב נתיב העשרה. לא דווח על נפגעים או נזק.

21:02 > דיווח פלסטיני: רוכב אופנוע חוסל על ידי צה"ל בבית חאנון.

20:59 > ראש הממשלה מקיים כעת בקרייה בתל אביב הערכת מצב עם שר הביטחון נפתלי בנט, הרמטכ״ל אביב כוכבי ובכירי המערכת הביטחונית.

20:55> גם ראש עיריית בת ים צביקה ברוט וראש עיריית פתח תקווה רמי גרינברג הודיעו כי לא יתקיימו מחר לימודים בכל מערכת החינוך בעריהם.

20:52 > ראש העיר קרית גת אבירם דהרי מעדכן כי מחר לא יתקיימו לימודים באופן גורף בכל מערכת החינוך בעיר.

20:46 > דובר הזרוע הצבאית של הג'יאהד האסלאמי אבו חמזה בהצהרה לתקשורת: "אנו רואים באויב נושא באחריות מלאה לתוצאות ההחלטה המטופשת להתנקש בהנהגת ההתנגדות, השעות הקרובות יביאו תבוסה לראש הממשלה של האויב הסורר, שהביא לציונים רק הרס, מלחמה והרס".

20:42 > ראש עיריית בני ברק אברהם רובינשטיין שוחח בשעה אחרונה עם פיקוד העורף, המשטרה וראשי המערכות העירוניות. בשלב זה בהתאם להוראות גורמי הבטחון נכון להערב לא יתקיימו לימודים מחר יום רביעי 32.11.19. מחר בבוקר תתקיים הערכת מצב נוספת ובהתאם לשינויים האפשריים ולנתונים העדכניים של פיקוד העורף ומשרד החינוך יוחלט באופן סופי בנושא זה.

עוד נמסר מדוברות העירייה כי בהתאם להתפתחויות המצב הביטחוני בלילה, יש להתעדכן בשעה 6.00 על ההנחיות, במוקד העירוני.

הנכם מתבקשים שלא לשלוח את הילדים בבוקר למוסדות הלימוד לפני בדיקה נוספת במוקד עירוני בחיוג מהיר 106.

20:39 > גם עיריות באר שבע, יהוד ולוד מודיעות כי לא יתקיימו מחר לימודים בשטחם.

20:33 > לאחר הערכת מצב שקיים ראש העיר ועל פי הנחיות פיקוד העורף, לא יתקיימו מחר, יום רביעי, לימודים בכלל מוסדות החינוך בעיר אלעד. על פי הנחיית פיקוד העורף, מקומות עבודה עם אזורי מיגון עובדים כרגיל. קיום אירועים מותר עד 300 איש. זמן הכניסה למרחב מוגן מרגע הישמע האזעקה בעיר אלעד - הינו 90 שניות.

20:25 > דובר הג'יהאד האיסלאמי חדד מוסאב: "פירוט התגובה והיקף האופי והיעדים נמצאים בידי הנשק הצבאי. השעות הבאות ירפאו את העם הפלסטיני".

20:10 > עיריות רחובות, גדרה ומודיעין מעדכנות כי גם מחר אין לימודים כפי הנחיית פיקוד העורף.

20:00 > עיריות רמת גן וגבעתיים מודיעות כי לאחר הערכת מצב. נכון לעכשיו, אין לימודים גם מחר. מחר בשעה שש בבוקר יקיימו ישיבת הערכת מצב נוספת ויעדכנו באם יהיה שינוי בהחלטה.

19:43 > בדקות האחרונות הופעלו אזעקות בשני ישובים באשכול. אין נפילות בתוך ישובים.

19:42 > אלון בן דוד ב'ערוץ 13': "אנחנו עדיין בתחילת הסבב. ההערכה בישראל היא שהג'יהאד האסלאמי עדיין לא הראה את היכולות שלו ויש לו יכולת להמטיר מטחים הרבה יותר כבדים, כולל למרכז ואפילו מעבר למרכז".

19:40 > דובר צה"ל מוסר כי לפני זמן קצר תקפו מטוסי קרב של צה"ל מספר יעדי טרור נוספים של ארגון הטרור גא"פ ברצועת עזה. בין יעדי הטרור שהותקפו עמדת תצפית וחמ"ל תצפיות ששימשו את ארגון הטרור גא"פ, אתר תת-קרקעי לייצור אמצעי לחימה ותשתיות צבאיות תת-קרקעיות.

19:37 > עיריית יבנה הודיעה לפני זמן קצר כי מחר (רביעי) לא יתקיימו לימודים במוסדות החינוך בעיר. מוקדם יותר הודיעה כך גם עיריית אשקלון.

19:09 > בישראל מעריכים כי הירי בשעות הקרובות וכן במהלך הלילה, צפוי להיות כבד.

19:08 > מאז הבוקר נרשמו כ-7 הרוגים של הג'יהאד האיסלמי בתקיפות של צה"ל ברצועת עזה, כך מדווח משרד הבריאות בעזה. יצויין כי בכל התקיפות, צה"ל לא תקף יעדים של ארגון החמאס.

19:05 > החל משעות הבוקר ועד לשעה זו זוהו כ-190 שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל. על פי צה"ל, לוחמי כיפת ברזל יירטו עשרות שיגורים על-פי המדיניות. אחוזי היירוט עומדים על מעל ל-90%. כמו כן יצויין כי למעלה מ-50% מכלל השיגורים נפלו בשטחים פתוחים. יש להמשיך ולהישמע להוראות פיקוד העורף.

18:56 > דיווח פלסטיני על נפגעים בתקיפה של צה"ל בחאן יונס.

18:49 > דיווח על תקיפה נוספת של צה"ל בבית לאהיא. במקביל דווח גם על תקיפה בשכונת אלמנרה בחאן יונס.

18:45 > בתום הערכת מצב שנערכה לפני זמן קצר בחמ"ל העירוני ובשיתוף פיקוד העורף, הנחה ראש העיר תומר גלאם, על המשך תוקפן של הנחיות ההתנהגות לציבור. כמו כן, נכון לשעה זו, לא יתקיימו מחר לימודים בעיר.

18:44 > כ-46 בני אדם טופלו על ידי צוותי מד"א עד כה, כולם במצב קל. בין הנפגעים: 2 פצועים קל מרסיסים (גברים כבני 30 ו-55, במועצה האזורית באר טוביה), 23 נפגעים קל שנחבלו בדרך למרחב המוגן ו-21 נפגעי חרדה.

18:41 > שני יירוטים מוצלחים של כיפת ברזל, לאחר שיגור רקטות לעבר שדרות ועוטף עזה. מספר הרקטות ששוגרו מאז הבוקר - מעל 170.

18:38 > עד כה פונו למרכז הרפואי ברזילי 34 נפגעים: 20 במצב קל ו-14 חרדה.

18:28 > ‏שגריר ארה"ב בישראל דיוויד פרידמן: עומדים לצד ישראל ותומכים בזכותה להגן על עצמה ולהביא לסיום התקיפות הברבריות.

18:27 > לפני זמן קצר, כלי טיס של צה"ל תקף שני פעילי טרור של ארגון הטרור גא״פ בצפון רצועת עזה שעסקו בהכנה לשיגור רקטות. זוהתה פגיעה.

18:25 > שר הביטחון נפתלי בנט, נפגש לפני שעה קלה לפגישת עבודה ראשונה עם סגן השר אבי דיכטר. הפגישה עסקה בעדכונים שוטפים לאור הערכת המצב ובהסדרת סמכויותיו של סגן השר דיכטר. השר בנט תיקף את החלטתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, והסמיך את סגן השר דיכטר לעסוק בטיפול בענייני העורף באופן שוטף, וביתר שאת בטווח הזמן המיידי, לאור המתיחות הביטחונית.

18:20 > עקב המצב הביטחוני, הוחלט בשב"ס לפנות מספר אגפי כליאה שממוקמים בקומה השנייה של בית המעצר שקמה שבאשקלון. 174 אסירים ועצורים הועברו למתחם בתי הסוהר בבאר שבע שם שובצו במתקני הכליאה שבמתחם.

18:09 > חדשות 13: מאות משפחות עזבו את שער הנגב עקב המצב הביטחוני. אלה אחוזי היציאה של העוזבים, מתוך כלל התושבים בכל יישוב: נחל עוז - 11%, כפר עזה - 22%, ארז - 22%, ניר עם - 23%, גבים - 27% ודורות - 13%. במפלסים, אור הנר, רוחמה, יכיני וברור חיל עזבו תושבים בודדים.

17:59 > משרד החוץ האיראני: אנו מגנים את חיסולו של בכיר הג'יהאד האסלאמי ואת התקיפה בדמשק, ורואים את הפעולות הללו כפעולות טרור.

17:52 > חמאס מאיים: אם ישראל תרחיב את פעילותה, לא נשב בצד. במקביל, ערוץ אל-ערביה מדווח כי מתווכים מצרים פועלים להביא לרגיעה בין ישראל לעזה.

17:50 > עדכון חסימות בעקבות המצב הביטחוני: כביש 4 לדרום מצומת זיקים ליד מרדכי. כביש 25 צומת נתיבות למערב. כביש 34 מיד מרדכי לשדרות בשני הכיוונים. כביש 232 צומת גבים למערב.

17:49 > עמית סגל ב'ערוץ 12': רמיזה של השר רפי פרץ מחוץ לישיבת הממשלה ביום ראשון שעבר על כך שיש להחזיר את מדיניות הסיכולים הממוקדים בעזה, כמעט גרמה לסיכול כל המבצע שהתרחש הלילה.

17:42 > בדקות האחרונות הופעלה אזעקה בנירים, במועצה האיזורית אשכול. אין נפילות בתוך הישוב.

17:04 > הפלסטינים מדווחים על תקיפות נרחבות של חיל האוויר בשכונת שג'אעיה ובעיר רפיח.

16:53 > דיווח: הפלגים בעזה מוסרים כי התגובה לחיסולו של הבכיר אבו אל-עטא טרם בוצעה. "גדודי" אבו עלי מוסטפא: ניתנה ללוחמינו האות לתגובה.

16:40 > העיתונאי יוסי יהושע: ‏בדיונים שהתקיימו בצה"ל בשבוע שעבר הערכה היתה שהג'האד האיסלאמי יגיב בעוצמה רבה יותר, ולכן גם ההנחיות המחמירות של פיקוד העורף. ועדיין, היתה טעות בחומרת המגבלות שהוטלו על גוש דן כתוצאה מאי הבנה והיא תוקנה. ההנחיה שיצאה היתה "לא לצאת למקומות עבודה שאינם חיוניים", היא תוקנה לכך שניתן לצאת למקום עבודה שבהם יש מרחב מוגן. התיקון לא עזר, וחצי גוש דן הושבת.

16:31 > משרד הבריאות בעזה מדווח כי מאז שעות הבוקר המוקדמות נרשמו חמישה הרוגים ו-30 פצועים.

16:27 > לפני זמן קצר תקפו מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל מספר יעדי טרור נוספים של ארגון הטרור גא"פ ברצועת עזה. בין יעדי הטרור שהותקפו מתחמי אימונים בהם גם של הכוח הימי, פיר מנהרת טרור התקפית בצפון הרצועה ואתר חפירה של מנהרת טרור התקפית במרכז הרצועה.

16:23 > פורסם תיעוד של ראש הממשלה בנימין נתניהו, הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי, ראש השב"כ נדב ארגמן, ראש המל"ל (המטה לביטחון לאומי) מאיר בן שבת ובכירי צה"ל, בשעות הלילה המאוחרות בחדר המלחמה בבסיס מטכ"ל.

16:18 > דיווח ראשוני על רקטה שהתפוצצה בעיר שדרות, במקביל לתקיפות של צה"ל ברצועת עזה. לאחר סריקות התברר כי מדובר בדיווח שווא.

16:05 > סגן שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן, ביקר את הילדה בת ה-8 מחולון ביחידה לטיפול נמרץ ילדים במרכז הרפואי וולפסון. לצידו מנכ"לית המרכז הרפואי וולפסון, דר ענת אנגל, ומנהל היחידה, ד"ר ציון חורי.

16:05 > שר הביטחון הנכנס נפתלי בנט, קיבל את המלצת הדרגים המקצועיים והכריז על מצב מיוחד בעורף ביישובים הנמצאים בטווח שבין 0-80 ק"מ מרצועת עזה. ההכרזה תקפה ל-48 שעות, אלא אם בוטלה לפני כן ע"י הממשלה או ע"י שר הביטחון. השר יכול להאריך את תוקפה של ההכרזה באישור הממשלה ע"י משאל טלפוני בין השרים.

16:04 > דיווח פלסטיני: מחבל נוסף חוסל בתקיפת צה"ל, אברהים אלד'אבוס (23) שנפצע בתקיפת אופנוע.

15:59 > שר המשפטים וחבר הקבינט המדיני-ביטחוני אמיר אוחנה הודיע היום על מצב חירום מיוחד בבתי המשפט, בבתי הדין לעבודה ובלשכות ההוצאה לפועל.

15:57 > בשעה זו החל צה"ל בתקיפות נוספות נגד יעדי טרור של ארגון הטרור גא"פ ברצועת עזה. 

15:38 > מאז שעות הבוקר ועד עתה שוגרו כ-10 מטחים לעבר המועצה האיזורית אשכול. ישנה פגיעה אחת בבית בכרם שלום. נזק קל נגרם למבנה. המשפחה פעלה על פי ההנחיות, נכנסה מיד לממ"ד ובכך מנעה פגיעות בגוף.

15:29 > מאז שעות הבוקר ועד לשעה זו, 39 בני אדם טופלו על ידי צוותי מד"א, כולם במצב קל. בין הנפגעים: 2 פצועים קל מרסיסים (גברים כבני 30 ו-55, במועצה האזורית באר טוביה), 20 נפגעים שנחבלו בדרך למרחב המוגן ו-17 נפגעי חרדה.

15:25 > יו"ר כחול לבן בני גנץ נפגש כעת עם ראש הממשלה בנימין נתניהו לעדכון ביטחוני. בפגישה משתתף המזכיר הצבאי תא"ל אבי בלוט.

15:22 > טנקים של צה"ל תקפו לפני זמן קצר שלוש עמדות צבאיות של ארגון הטרור גא"פ ברצועת עזה.

15:16 > בשל המצב הביטחוני, אנשי חברה קדישא ראשל"צ מקיימים הלוויות ללא הספדים ובמתכונת מצומצמת. "בעת אזעקה, העובדים והמבקרים יוכלו לתפוס מחסה בחדר העובדים במבנה בטון טרומי" אומר מנכ"ל חברה קדישא ראשון לציון, ישראל הורוביץ.

15:08 > מ"מ המפכ"ל, ניצב מוטי כה בתום הערכת מצב: "בשעות הקרובות משטרת ישראל תמקד את פעילותה המבצעית בשתי זירות מרכזיות- מתן שירות לאזרחי ישראל לצד בידוד וטיפול במוקדי נפילה מסכני חיים. אזרחי ישראל צריכים לדעת, שהשוטרים נמצאים בשטח, נכונים לתת שירות ולסייע ככל שיידרש".

15:00 > דיווח פלסטיני על יירוט כלי טייס צפון הרצועה, ככל הנראה מדובר בכלי פלסטיני שהופל על ידי צה"ל.

14:58 > בהמשך למטח הירי האחרון, אותרה נפילה באחד מישובי שער הנגב. אין נפגעים בגוף. נזק קל נגרם לרכוש.

14:43 > במטח האחרון לעבר במועצה האיזורית אשכול, בני משפחה נכנסו למרחב מוגן ורקטה פגעה בגג המבנה בו הם שהו וכתוצאה מכך נמנע אסון. נזק נגרם לגג הבית.

צילום: דוברות אשכול

14:38 > בעקבות מתקפת הטילים על מדינת ישראל והמתיחות הביטחונית, קיים מ"מ נציב בתי הסוהר הערכת מצב בהשתתפות סגל הפיקוד הבכיר והנחה את סגל שירות בתי הסוהר לפעול בהתאם לפקודות החירום והוראות פיקוד העורף.

14:40 > פגיעה ישירה בבית במועצה האזורית אשכול. נזק קל נגרם למבנה. אין נפגעים בגוף.

14:37 > דובר צה"ל מוסר כי לפני זמן קצר תקפו מטוסי קרב וכלי טיס מספר יעדי טרור של ארגון הטרור גא"פ ברצועת עזה. בין יעדי הטרור שהותקפו מתחם אימונים ואתרים תת-קרקעיים לאחסון וייצור אמצעי לחימה.

14:31 > הפלסטינים מדווחים כי כלי טיס של צה"ל תוקפים מספר יעדים, באיזור דיר אל-בלח וכן באיזור בית חאנון. מדובר ביעדים של הג'יהאד האסלאמי ולא של החמאס. על פי הדיווח, כבן 15 נפגע בשטח חקלאי בבית חאנון.

14:28 > במקביל לשיגורים של רקטות מרצועת עזה לעבר ישובי העוטף - בשעה זו החל צה"ל בגל תקיפות נוסף נגד יעדי טרור של ארגון הטרור גא"פ ברצועת עזה. 

14:25 > שר הפנים אריה דרעי דרעי אמר במהלך פגישת עבודה עם ראש עיריית אשקלון, תומר גלאם: "הגעתי עם ראשי שני המשרדים שלי לאשקלון, כי אשקלון לא נכללת באזור עוטף עזה ולא זוכה להטבות למרות שהיא סובלת מירי בכל סבב ביטחוני. אני רוצה לבשר לכם כי החלטנו לתקן את החוק כדי להכניס את אשקלון לחוק הרשות לפיתוח הנגב וזה אומר שהמדינה מגדירה אותה כחלק מהעוטף ואשקלון תזכה בכל ההטבות שזוכים יישובים. יוקם מרכז חוסן באשקלון כמו בכל יישובי העוטף".

14:16 > תוך כדי ההסלמה: כעת מתבצעת בקריה העברת מקל בין ראש הממשלה ושר הביטחון היוצא, בנימין נתניהו, לשר הביטחון הנכנס, נפתלי בנט, בהשתתפות הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי.

צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

14:06 > שגריר ישראל לאו"ם, דני דנון, פנה למועצת הביטחון בדרישה לגנות את ירי הרקטות: "תשעה מיליון אזרחים עומדים בפני התקפת טרור בלתי נסבלת. הגיע הזמן שהקהילה הבינלאומית תבין ששתיקתה היא פרס לטרור".

13:59: > עד כה טרם הושגה שליטה על השריפה שפרצה במפעל באיזור התעשייה אשקלון כתוצאה מפגיעה ישירה של רקטה. בתוך המחסן ישנו מטען אש גדול ומעורב עשן שחור סמיך מכסה את אזור השריפה ומקשה יחד עם סכנת הכניסה למבנה ובגלל סכנת קריסה על חדירת לוחמי האש פנימה. 

ישנם הדי פיצוצים רבים בגלל צמיגים, מגנזיום וחומרים נוספים וישנם מספר כלי רכב נטושים שנמצאים בסמיכות למחסן שבוערים כליל.
טרקטורים מסייעים במקום בכדי לפלס דרך ללוחמי האש ועיריית שדרות הגבירה לחצי מים לסיוע במקום.

13:58 > סגן שר הבריאות יעקב ליצמן משתתף בדיוני חמ"ל הבריאות הלאומי של משרד הבריאות. סגן השר מקבל סקירה מפורטת מגורמי המקצוע והחירום שפועלים במקום והורה לוודא מוכנות מערכת הבריאות בעקבות ההסלמה הבטחונית. בעקבות כך נמשכת פעילות מתכונת חירום בבתי החולים והמוסדות הרלוונטים.

13:57 > אזעקות צבע אדום נשמעו לפני זמן קצר בישובי עוטף עזה. מאז שעות הבוקר שוגרו מרצועת עזה כ-156 רקטות, למעלה מ-60 ייורטו על ידי מערכת ההגנה כיפת ברזל.

13:55 > סיירי הביטחון של רכבת ישראל מסיירים באיזורי הנפילות בגזרת הדרום ומוודאים תקינות המסילה והמערכות הרכבתיות.

13:48 > יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ: "המחבל בהא אבו אל עטא שחוסל הלילה היה בן מוות. בדיוק כמו אחמד ג'עברי רמטכ"ל חמאס, בדיוק כמו כל טרוריסט שמוציא לפועל פעולות רצחניות כנגד אזרחי ישראל".

13:47 > איסמעיל הנייה ראש הלשכה המדינית של חמאס, התייחס לסבב ההסלמה ואמר כי "מדיניות החיסולים שישראל רואה בה חלק מאידאולוגיית הביטחון שלה - לא הצליחה ולא תצליח להסיט או לשנות את אידאולוגיית הלחימה של כוחות פלגי ההתנגדות".

13:44 > עד כה פונו למרכז הרפואי ברזילי באשקלון 29 נפגעים, בהם 17 במצב קל ו-12 נפגעי חרדה.

13:40 > הממשלה תתכנס מחר לישיבה חריגה במשכן הכנסת כדי לעדכן את שרי הממשלה על הפעילות הצבאית הלילה ברצועת עזה.

13:27 > חיסול נוסף של משגרי רקטות: כלי טיס של צה"ל תקף מספר פעילים המשויכים למערך ירי הרקטות של ארגון הטרור גא"פ בצפון רצועת עזה, במהלך הכנה לשיגור רקטות

13:20 > דובר הממשלה הפלסטינית, אבראהים מלחם: אבו מאזן מקיים מגעים בינלאומיים משעות הבוקר בכדי להביא להפסקת ההסלמה ברצועה. דורשים התערבות בינלאומית שתביא להפסקת ההסלמה שעלולה לגרור את עזה למלחמה נוספת.

13:19 > יו"ר המחנה הדמוקרטי ח"כ ניצן הורוביץ: "הכי חשוב כעת לתת מענה לתושבים שנמצאים בסיכון ולמנוע הסלמה. יש לחתור באופן מיידי להפסקת אש, ולהימנע מהחרפת המצב".

13:17 > ‏מחלקת הביטחון במטולה הודיעה לתושבים כי אין הנחיות מיוחדות באזור בעקבות המצב בדרום, ועדכנה כי פיצוצים שנשמעו ברחבי הישוב בזמן האחרון הם פיצוצי מוקשים בצד הלבנוני. בנוסף, הודיעה כי בשעות הקרובות ישמעו קולות ירי בעקבות מטווח שייערך באזור.

13:12 > בשל נפילת רקטות באזור השפלה והדרום, נגרמו נזקים לקוי מתח גבוה המספקים חשמל למספר ישובים באזור. עובדי חברת החשמל הגיעו מיידית לשטח, ובין צבע אדום אחד למשנהו, תיקנו את רשת החשמל.

13:06 > צה"ל: בשעות האחרונות הופצו הודעות שקריות בהן נמסרות הוראות לציבור בשם צה"ל. נבקשכם לגלות אחריות ולהימנע מהעברת כל דיווח לא רשמי ולא אחראי שלא נמסר כהודעה רשמית מצה"ל.

13:05 > יותר מ-150 שיגורים רקטות לעבר ישראל מאז שעות הבוקר ויותר מ-60 יירוטים

13:01 > צחי דבוש: גיוס מילואים מצומצם בעקבות המצב הביטחוני.

13:00 > ‏ליברמן בראיון לוואלה: סברתי שלפני שנה היה צורך לחסל את בהא' אבו-אלעטא. מי שמנע את זה ועמד על רגליים אחוריות היה נתניהו.

12:31 > הרמטכ״ל אביב כוכבי: "בהאא אבו אל עטאא היה המפקד הבכיר של הג'יהאד ברצועה. הוא האיש שאחראי למרבית הפיגועים שיצאו מהרצועה במהלך השנה האחרונה ולפני כן. הוא אחראי לאירועי צליפה וירי, ולעשרות רבות של אירועי ירי רקטי. הוא אחראי לירי הרקטי לפני 10 ימים ולעוד סדרה ארוכה של פיגועים"

12:30 > נתניהו: "כל מי שחושב שאפשר לפגוע באזרחינו ולחמוק מידנו הארוכה - טועה. אפשר לפגוע בכל מרצחי האזרחים. מי שיפגע בנו נפגע בו"

12:29 > נתניהו: "ההחלטה הסופית לפעול בדרך זו אושרה פה אחד בקבינט לפני עשרה ימים ומועדה נקבעה לפי בקשת צהל והשב״כ".

12:28 > נתניהו: "אזרחי ישראל, צה"ל סיכל את המפקד הבכיר של הג’יהאד האיסלאמי בעזה בשנה השנה האחרונה הא היה ה כולל הטרור המרכזי ברצועה הוא שיגר מאות רקטות לעבר העוטף - הוא היה פצצה מתקתקת".

12:16 > צחי דבוש מדווח בטוויטר: המסר הישראלי לחמאס - אל תתערבו ולא נפגע בכם. תנו לנו לטפל בג’יהאד. אמנם חמאס יכול לשמוח מהחיסול של אבו אל עטא אבל כלפי הציבור שלו הוא יכול להמצא בבעיה. אם חמאס יצטרף לג’יהאד נמצא עצמנו בעצימות שונה לגמרי.

12:15 > למרכז הרפואי ברזילי הגיעו עד כה 22 נפגעים: 12 במצב קל, 10 חרדה.

12:11 > הפלגים בעזה: ישראל תישא באחריות על כל האירועים שהתרחשו היום.

12:08 > באר שבע: בשל המצב הביטחוני הוחלט להציב מיגוניות בשכונות נחל בקע ונווה מנחם (נחל עשן). בנוסף, כל הפארקים בעיר סגורים. האירועים העירוניים והחוגים שהיו אמורים להתקיים היום, בוטלו.

12:07 > בשעה זו החל צה"ל לתקוף יעדי טרור של ארגון הטרור גא"פ ברצועת עזה.

12:05 > צוותי כיבוי מתחנות שדרות ואשקלון וסיוע תחנות נוספות פועלים בשריפה גדולה במפעל בשדרות. בשלב זה מדובר באירוע גדול שמצריך סיוע וכרגע מוזנקים למקום כוחות נוספים. 

12:02 > בעקבות המצב הביטחוני. משרד התחבורה פתח הבוקר חדר מצב מיוחד המנהל את מערך התחבורה בשעת חירום. חדר המצב מעביר עדכונים שוטפים על השינויים במערך התחבורה ובשירותים השונים, נוכח ההתפתחויות הביטחוניות בזמן אמת.

11:30 > משרד הבריאות בעזה מדווח על 3 הרוגים ו-18 פצועים מאז שעות הבוקר.

11:03 > צה״ל מאשר: לפני זמן קצר תקף כלי טיס של צה"ל שני פעילים ממערך ירי תלול המסלול של ארגון הטרור גא"פ בצפון רצועת עזה. התקיפה בוצעה לטובת הסרת איום מיידי, זוהתה פגיעה.

10:12 > הודעה משותפת לכחול לבן ולישראל ביתנו: על רקע המצב הביטחוני, פגישת יו"ר כחול לבן, רא"ל (מיל') ח"כ בני גנץ ויו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, שתוכננה להיום, נדחתה למחר.

9:59 > דובר הג'האד האסלאמי, דאוד שהאב, אומר שעוד מוקדם לדבר על הפסקת אש או על רגיעה ו"שדם השהידים עוד לא התייבש". הוא אמר זאת בתגובה לשאלה על תיווך מצרי בראיון לאל-ג'זירה. עוד אמר כי "החיסול שהיה הבוקר עבר את כל הקווים האדומים, יש החלטה של ההתנגדות ושל הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי להסלים ולהמשיך בתגובה לאויב".

9:46 > שלושה נפגעים כתוצאה מנפילת רקטה בסמוך לכלי רכב בכביש המוביל מגן יבנה לאשדוד. ברוך פרידמן, חובש באיחוד הצלה, סיפר: "הענקנו סיוע ראשוני בזירת האירוע לשני גברים ששהו בכלי הרכב ונפצעו קל מרסיסים. כמו כן הענקנו סיוע לנפגעת חרדה. מדובר ברקטה שנפלה בסמוך לשני כלי רכב".

9:27 > החל מהבוקר ועד לשעה 9:10 זוהו כ-50 שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל. לוחמי כיפת ברזל יירטו כ-20 שיגורים.

9:09 > בהוראת שר התורה הגר"ח קנייבסקי, יש להמשיך ללמוד כרגיל "תורה מגנא ומצלא", ההוראה גם לישיבות בדרום. ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין לתלמודי תורה בבני ברק להמשיך ללמוד: "אין שיעור להבל פיהם של תשב"ר".

8:39 > הנחיית נשיא בית הדין הגדול הגר"ד לאו: בהתאם להוראות פיקוד בעורף הנחה נשיא בית הדין הגר״ד לאו כי כלל הדיונים בבתי הדין הרבניים באזורים שנקבעו מבוטלים בהתאם להוראות פיקוד העורף. הדיינים הונחו כי בקשות לסעדים דחופים ייענו באופן פרטני לפי הצורך.

8:25 > מזכ"ל הג'יהאד האיסלאמי זיאד אל-נחלה: אנחנו הולכים למלחמה. נתניהו חצה את כל הקווים האדומים דרך ההתנקשות באבו אל-עטא.

8:04 > אזעקה הופעלה במרכז ודרום תל אביב עקב זיהוי ירי לעבר באזור, כך גם בערים בת ים, חולון ומערב ראשון לציון. עד כה לא דווח על נפגעים.

7:53 > מאז הבוקר כ-30 רקטות ששוגרו לעבר שטח ישראל. למרכז הרפואי הובאו 3 נפגעים מאשקלון: 2 חרדה ואחד במצב קל מנפילה בעת ריצה לממ״ד.

7:26 > יו"ר כחול לבן, בני גנץ: "המאבק בטרור הוא מתמשך ומצריך רגעים של קבלת החלטות קשות. הדרג המדיני וצה"ל קיבלו החלטה נכונה הלילה למען ביטחונם של אזרחי ישראל ותושבי הדרום. כחול לבן תגבה כל פעילות נכונה למען ביטחון ישראל ותשים את ביטחון התושבים מעל לפוליטיקה. ידע כל טרוריסט שמסכן את ביטחוננו שהוא בן מוות".

7:24 > מצב חירום דרמטי: פיקוד העורף מודיע כי מקומות עבודה ולימודים מהדרום ועד אזור גוש דן (כולל ת"א) - מבוטלים, למעט מקומות עבודה חיוניים.

7:22 > יו״ר כחול לבן בעקבות החיסול הלילה: ״הדרג המדיני וצה"ל קיבלו החלטה נכונה הלילה למען ביטחונם של אזרחי ישראל ותושבי הדרום. כחול לבן תגבה כל פעילות נכונה למען ביטחון ישראל ותשים את ביטחון התושבים מעל לפוליטיקה. ידע כל טרוריסט שמסכן את ביטחוננו שהוא בן מוות".

ביטול הלימודים והנחיות

אחרי תקופה ארוכה של רגיעה מעבר ליישובי עוטף עזה, טווח הטילים מתרחב גם למרכז ולגוש דן. בשל כך, בפיקוד העורף ממליצים כי מקומות עבודה ולימודים מהדרום ועד אזור גוש דן, כולל תל אביב, מבוטלים, למעט מקומות עבודה חיוניים.

באזורים: לכיש, מרכז הנגב, דן, השפלה, דרום השפלה וירקון לא תתקיימנה פעילויות חינוכיות, אין לצאת לעבודה שאינה חיונית, ומותרת התקהלות עד 100 איש בשטח סגור בלבד. 

החיסול בעזה

בפעילות משותפת של צה"ל ושירות הביטחון הכללי בשעה 4:45 לערך, הותקף מבנה בו שהה בכיר מפקדי הג'יהאד האיסלמי הפלסטיני (גא"פ) ברצועת עזה, בהאא' אבו-אלעטא. פעולה זו אושרה על-ידי ראש הממשלה מר בנימין נתניהו ושר הביטחון.

"בהאא' אבו-אלעטא, שהיה אחראי לפיגועים רבים ולירי רקטות נגד מדינת ישראל בחודשים האחרונים והתכוון להוציא פיגועים מידיים", נמסר מטעמו של ראש הממשלה. "פעולת צה"ל הומלצה ע"י הרמטכ"ל וראש השב"כ ואושרה ע"י רה"מ ושר הביטחון, לאחר הצגה ואישור הקבינט".

זירת החיסול. צילום: רשתות ערביות

בנוסף, אבו-אלעטא קידם בימים האחרונים מוכנות למימוש מיידי של פיגועים במתווים שונים נגד אזרחי ישראל וחיילי צה"ל, בהם אימון חוליות לפיגועי חדירה וצליפה, שיגור רחפנים, והיערכות לירי רקטי לטווחים שונים.

הזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי על חיסולו של בהאא אבו אלעטא: "התגובה שלנו תגיע בוודאות ותהווה רעידת אדמה לישות הציונית. אנו מבטיחים להשלים את הדרך לשחרור מלא של פלסטין".

‏מנהיג הג'יהאד האסלאמי זיאד נחאלה בתגובה לחיסול: "נתניהו חצה את כל הקווים האדומים ונגיב בכוח".

הבכיר שחוסל. צילום: רשתות ערביות

"ערוכים למספר ימי קרב"

כאמור, זמן קצר לאחר חיסולו של אבו-אלעטא, שיגרו ארגוני טרור רקטות לעבר ישובי הדרום, ואזעקות נשמעו בערים אשדוד ואשקלון, במועצה המקומית גדרה, במושבים בית אלעזרי וקדרון, וכן בקיבוץ זיקים, בראשון לציון ובחולון.

דובר צה"ל תא"ל הדי זילברמן, אמר: "אנו ערוכים למספר ימי קרב. החיסול היה כירורגי". עם זאת הדגיש, כי "לא חוזרים למדיניות חיסולים. ערוכים עם הגנה אווירית גם בגוש דן. צה"ל תגבר את כוחותיו וערוך למגוון רחב של תרחישים התקפיים והגנתיים. יש להישמע להנחיות פיקוד העורף שיעודכנו ככל שיידרש", נמסר מצה"ל.

חסימת אזורים וצירים

מתאם פעולות הממשלה בשטחים הודיע על סגירת המעברים ארז וכרם שלום, וצמצום מרחב הדיג ברצועת עזה.

בנוסף, לאור הערכת המצב הוחלט בצה"ל על חסימות אזורים וצירים סמוכים לגדר המערכת ברצועת עזה. האזורים והצירים שייחסמו הינם כלל צירי הגישה החקלאיים מערבית לכביש 232, וייסגרו גם הצירים הבאים לשני הכיוונים: כביש מס׳ 4 - מצומת זיקים ועד צומת נתיב העשרה.

כביש מס׳ 34 - מצומת יד מרדכי ועד כביש הגישה לקיבוץ ארז. כביש מס׳ 232 - מצומת מפלסים ועד לצומת כפר עזה. כמו כן, תיאסר כניסה לגבעת ״קובי״ בשדרות, אנדרטת ״החץ השחור״, גבעת הפעמונים ע״ש אסף סיבוני ז״ל, גבעת נזמית, וגבעת ״הפרש הבודד״. בנוסף, הוחלט על סגירת חוף זיקים למבקרים, ועצירת תנועת הרכבות בין תחנות אשקלון לשדרות.

בצה"ל מדגישים כי אין לעצור בשולי הכביש במהלך הנסיעות באזור העוטף מטעמי ביטחון אישי. יש להמשיך להישמע להוראות שיימסרו ע"י צה"ל ככל שיידרש.

בחדרי חרדים

 

 

 

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום