הרב קוק במכתב לתלמידי הת"ת: "תתפללו לסילוק הרשע המכוער"

בעקבות גל המחאות האלימות שפרץ לאחר הודעתו של הרב קוק כי הוא עוזב את טבריה בעקבות ההצקות של רון קובי, פנה הרב במכתב לתלמידי הת"ת שבראשותו וכתב, "אין לנו אפשרות לתת מכות ולקלל, תתפללו לסילוק הרשע הארור הזה"

חדשות בארץ 11.11.2019 | 21:44

הרב דב קוק צילום: יעקב כהן, פלאש 90

המאבק בין ראש עיריית טבריה רון קובי לבין החרדים בעיר - ובעיקר מול חצרו של המקובל הרב דב קוק - מסרב לרדת מהכותרות.

לפני כחודש פורסם תיעוד מסעיר של הרב קוק, בו הוא נראה מודיע כי בעקבות ההצקות של ראש העיר, הוא עוזב את טבריה, בעקבות כך פרץ גל של מחאות נגד קובי, חלקן אף אלימות פיזית.

לפני כשבוע וחצי העביר קובי שידור חי בחשבון הפייסבוק שלו סמוך למבנה תלמוד תורה 'תפארת טבריה' בעיר ותיעד כתובת נאצה שנכתבה במקום: "נאצי. רון קובי צא".

"רק אתמול היינו בטקס הזיכרון ליצחק רבין שנרצח בגלל הסתה" אמר קובי בשידור שהעביר מהמקום, "אתם מבינים מה קורה פה?!", קובי שראה כי יש מצלמות אבטחה במקום, דרש כי יביאו לו את ה-DVR כדי לזהות את יוצרי כתובת הנאצה.

מוקדם יותר באותו היום, השליכו חרדים שקית זבל לעבר מכוניתו של ראש העיר. קובי עצר את רכבו והעביר שידור חי מהמקום. "זה יעלה לכם ביוקר ההתנהגות הזאת" פנה קובי אל מנהל תלמוד התורה שממנו נזרקה לעברו שקית זבל, "זה אתם. הילדים שלך זרקו עלי".

באחת המהומות הושלכה אבן לכיוונו של קובי ונער כבר 14 נעצר לחקירה.

היום, פרסם הרב קוק מכתב לתלמידי הת"ת ובו הוא מבקש מהם שלא לנהוג באלימות, ולהתפלל לסילוק "הרשע המכוער מטבריה", כלשונו.

במכתב שהגיע לידי 'בחדרי חרדים' כתב הרב קוק, כי "אנחנו מתפללים על סילוק הרשע המכוער מטבריה, אבל אין לנו אפשרות לתת מכות ולקלל. ולכן יש להצטמצם בתפילה, ובקרוב יסולק הרשע הארור הזה".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום