נסראללה: "האיום האמריקני במלחמה נגד איראן הסתיים"

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, נאם היום בלבנון ואמר כי "האיום האמריקני נגד איראן הוסר, איראן יצאה חזקה למרות שהסיכוי למלחמה אמריקנית נגד איראן בחודשים האחרונים היה מוערך ב-99%"

חדשות בעולם 11.11.2019 | 20:58

צילום מסך

מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, נאם היום (שני) בלבנון לרגל "יום השאהיד" ואמר כי האיום האמריקני נגד איראן הוסר, "איראן ניצחה". לפי נסראללה, איראן יצאה חזקה למרות שהסיכוי למלחמה אמריקנית נגד איראן בחודשים האחרונים היה מוערך ב-99%.

לדבריו של נסראללה, "חלק מהכוחות המערביים, ואפילו המקומיים בלבנון התכוננו למלחמה הזו". נסראללה קרא למדינות האזור ו"לשחקנים השונים" שנערכים להסלמה צבאית – "לשים זאת בצד". לטענתו, איראן הצליחה לעמוד בנחישות מול הסנקציות שהטיל נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ מאז פרישתו מהסכם הגרעין במאי אשתקד.

בנאומו ציין נסראללה את דברי הפרשנים ש"כותבים מאמרים שהאסטרטגיה של טראמפ נכשלה, וכי "אופציות המלחמה נגוזו". מנהיג חיזבאללה לגלג על מאמצי ממשל טראמפ לקיים מגע ישיר מול הממשל בטהראן, ואמר כי "הנשיא (טראמפ) מחכה לטלפון מאיראן, אבל הוא לא מצלצל".

עוד אמר נסראללה, בנאומו: כי ארגונו לא צריך להעביר טילים דרך מעבר אל-בוכמאל שבגבול בין סוריה לעיראק, שנחשב ל"מסדרון יבשתי" בין איראן ללבנון. לדבריו, "זו טענה שקרית של ארצות הברית. למען האמת, יש לנו כל כך הרבה טילים כאן בלבנון, שאנחנו לא יודעים איפה לשים אותם". לפי פרסומים זרים, ישראל תקפה בעבר באזור אל-בוכמאל יעדים השייכים לאיראן או למיליציות שיעיות המזוהות עימה.

חדשות JDN

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום