לפיד משיב אש לנתניהו: "תמשיך לעשות פוליטיקה, ביטלת את השוויון בנטל"

יאיר לפיד משיב הערב במתקפה חריפה לראש הממשלה בנימין נתניהו שהזכיר בנאום שנשא הערב את פעולותיו ודבריו של אחמד טיבי בזמן מבצע 'צוק איתן' עליו פיקד הרמטכ"ל בני גנץ | לפיד: "כל כך הרבה סטירות לחי קיבלו ממך חיילי צה"ל שאיבדת את הזכות לדבר בשמם"

פוליטי 11.11.2019 | 19:59

מרק ישראל סלם, POOL

לאחר שראש הממשלה התריע הערב (שני) מפני הקמת ממשלת מיעוט שנשענת על הערבים, כשהוא הזכיר בנאום שנשא בכנס 'מקור ראשון' את פעולותיו של ח"כ אחמד טיבי בזמן מבצע 'צוק איתן' ולאורך הקמפיין שתקפו את בני גנץ על היותו הרמטכ"ל של צה"ל, יאיר לפיד משיב במתקפה.

בציוץ ברשת הטוויטר, בו הוא מתחמק מלדון בעצם השאלה, האם יפעלו להקים ממשלת מיעוט בתמיכת הערבים - כתב חבר הכנסת יאיר לפיד, "אתה באמת רוצה לדבר על "סטירת לחי לחיילי צה"ל" ביבי? בוא נדבר על ביטול השיוויון בנטל. על פרשת הצוללות שאתה מעורב בה עד צוואר, על הפיצויים ששילמת לארדואן".

כשהוא מוסיף ומזכיר לנתניהו, גם שהוא עצמו שיתף פעולה עם חברי הכנסת הערבים, "לפני רגע פיזרת את הכנסת בשיתוף פעולה עם אותם טיבי ועודה כי זה היה לטובתך האישית. על הדרך הבזויה שבה דיברת על שלושה רמטכ"לים של צה"ל במערכת הבחירות".

"כל כך הרבה סטירות לחי קיבלו ממך חיילי צה"ל שאיבדת את הזכות לדבר בשמם", ציין לפיד והבהיר, "אנחנו נעשה מה שטוב ונכון למדינת ישראל, לעם ישראל ולצבא ההגנה לישראל. אתה כרגיל תמשיך לעשות רק פוליטיקה".

"גנץ, ידיך מגואלות בדם ילדי עזה"

כזכור, בנאום שנשא הערב ראש הממשלה בנימין נתניהו בוועידת החינוך של תנועת 'בני עקיבא' ועיתון 'מקור ראשון' הוא תקף בחריפות את האפשרות שיו"ר 'כחול לבן' בני גנץ יקים ממשלת מיעוט בתמיכת הח"כים הערבים מבחוץ.

בנאומו אמר כי "יש ממשלה אחת שחייבים להקים וזאת ממשלה אחדות לאומית רחבה. ויש ממשלה אחרת שאסור להקים וזאת ממשלת מיעוט שנתמכת ותלויה במפלגות הערביות. ממשלה שתהיה תלויה במפלגות הערביות היא סכנה לביטחון ישראל".

"אני פונה מכאן לבני גנץ", אמר ראש הממשלה, "בני, אתה היית רמטכ״ל במבצע צוק איתן. אנחנו ניהלנו יחד את המבצע הזה. שלחנו לוחמים אל הקרב. אתה זוכר מה עשה אחמד טיבי במהלך מבצע צוק איתן?".

נתניהו הזכיר לגנץ ולנוכחים כי "אחמד טיבי קרא מעל בימת הכנסת בשמות המחבלים שחוסלו בעזה. הוא אמר שצה"ל מבצע פשעי מלחמה. סיעת רע"מ תע"ל מהרשימה המשותפת דרשה במהלך מבצע צוק איתן לפתוח בחקירה נגדי ונגד הרמטכ"ל בני גנץ. במכתב ליועמ"ש הם כתבו שנדרשת חקירה "בגין ביצוע פשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות ברצועת עזה במהלך מבצע צוק איתן".

הוא המשיך לרענן את הזיכרון, כי בסרטון תעמולת בחירות של הרשימה המשותפת נאמר "גנץ, ידיך מגואלות בדם ילדי עזה".

"ואני שואל אותך, בני גנץ: עם האנשים האלה אתה רוצה להקים ממשלה? ממשלה שתהיה תלויה באחמד טיבי ואיימן עודה? זאת סטירת לחי ישירה בפרצופם של חיילי צה"ל, הלוחמים שאתה ואני שלחנו לקרב. זה פשוט לא יאומן".

"תשמע מה אחמד טיבי אמר השבוע. הוא נשאל בראיון ל'ערוץ 13': "מה יקרה ברגע שיפלו טילים בעזה. אתם תפילו ממשלה שתצא למבצע צבאי כדי למגר ירי טילים מעזה?". וטיבי השיב: "חד משמעית כן".

ובשלב זה הציע ראש הממשלה בנימין נתניהו ל'כחול לבן': "תרדו מהרעיון המטורלל הזה - להקים ממשלת מיעוט של השמאל שתלויה באחמד טיבי ואיימן עודה וחברי הרשימה המשותפת שתומכים בטרור ולא מכירים בכלל בזכות קיומה של מדינת ישראל".

"ואל תגידו לי ממשלת מעבר, רק לשלושה חודשים. אסור שהממשלה הזאת תהיה אפילו יום אחד".

"ובאותה מידה תפסיקו כבר עם הפסילות האלה. צריך להגיד את זה לאביגדור ליברמן שמתמרן כל כך בקושי איך להסביר שהוא הולך להצדיק את הקמת הממשלה הזאת שתלויה במה שהוא עצמו הגדיר כ"גיס חמישי, אנשים שלא ראויים להיות בכנסת אלא ברמאללה". ככה הוא הגדיר".

"הוא מתמרן בכל מיני אולטימטומים ומה האולטימטום שאנחנו אמורים לקבל על עצמנו ובני גנץ אמור לקבל? פוסלים אנשים שחובשים כיפות שחורות וכיפות סרוגות, אבל הולכים יחד לממשלה שתהיה תלויה בחברי הכנסת האלה שהם שונאי ישראל. זה פשוט לא יאומן", כך ראש הממשלה הערב.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום